![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Datahjälp
Tyvärr råkade min dator stängas av när jag var inne i mitt bokföringsprogram.
När jag nu öppnar programmet och klickar på företaget kommer först en ruta att företaget kommer att optimeras. När jag klickar på OK kommer en ny ruta som säger att "katalogen innehåller inte ett företag". Är allt borta eller finns det någonstans........ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vet inte om jag kan hjälpa, det beror på vilket bokföringsprogram du använder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är en variant av SPCS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ok jag använder SPCS Bokföring så det kanske fungerar på samma sätt. Har du gjort någon backup på ditt företag någon gång? Om du inte har gjort det medvetet så kanske, om du har tur, programet är inställt att göra det automatiskt med jämna mellanrum.
Om det har gjorts en backup så borde det under arkivmenyn finnas ett alternativ som heter Säkerhetskopiering. I den menyn finns det ett alternativ som heter "Installera från säkerhetskopia", klicka på den. Leta sedan reda på mappen där en fil som borde heta Back1.bok eller liknande ligger (obs filen syns inte så du får söka i utforskaren om du inte vet exakt i vilken mapp den ligger). Du får nu upp en lista med de företag du har, markera det företag du vill återkopiera och klicka ok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tyvärr kommer jag inte ens så långt att jag kan gå in under arkivmenyn. Och en backup var ett tag sen jag gjorde (fast jag vet att man alltid skall göra det).
Hur som, när jag var som mest irriterad kom det in en kund i affären; Jamen, jag är IT-tekniker sa han och satt en lång stund utan resultat. I alla fall har jag hittat en "back-up cd", vad den nu innehåller. Får se imorgon när jag kommer till min jobbdator. Killen sa också att eftersom programmet bara låg på skrivbordet kunde det vara kraschat om jag har otur. Om det nu är så, då är jag ju inte sysslolös i helgen. Bara att bokföra om hela 2006!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Humm inte kul! Hoppas i alla fall en del av 2006 finns på cd:n, håller tummarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
SPCS bokföringaprogram har support kontakta dem.
Den servicen har du betalat för när du köpte programmet. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Klart!!!
Med hjälp av en gammal back up som jag hade lyckades det. Och jag hamnade rätt på det datum jag slutade så det fanns som Du sa Alvan, sparat genom automatisk back up.
Så nu kan jag ägna mig åt sömnaden istället i helgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Skulle du hamna där igen så vet jag att man via SPCS support kan få hjälp med att hitta till ett ställe i programmet där en fil eller filtillägg måste raderas manuellt för att man ska komma ur det här.... Vi har nämligen råkat ut för det här flera gånger på mitt jobb, men eftersom det inte är jag som brukar rätta till det så har jag tyvärr ingen bättre och mer exakt förklaring.
Men när man väl kommer fram till supporten är dom himla bra... Det går att maila också.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:06.