Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-26, 07:55   #1
isin isin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 92
Usch

Hej igen.
Jag har nu beställt tyg från fabricshack,och det känns lite läskigt.
Är ju inte helt överens med mitt eget kunnande i engelska därför hoppas man att man tryckt på rätt knappar.Men det verkar ha blivit beställt och jag har fått ett ordernummer så jag får vänta och se vad som händer.I övrigt är det väldigt spännande.Första gången är ju alltid värst,det gäller ju allt.
Mvh Ingrid
isin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 08:47   #2
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Talking

Det går säkert bra. Fabric Shack är jättebra. En gång i somras beställde jag 19 tyger på 0,5 yard (gången innan hade de fått in precis så mycket i emballaget). Den här gången gick det inte, det var lite tjockare tyg. Då fick jag ett mail där de frågade om det var OK för mig att skicka i två kuvert (9:95 dollar extra för mig). Jag frågade om jag kunde beställa mer tyg för att fylla ut båda och i så fall hur mycket som skulle vara lagom. Jag och Amanda som tjejen hette höll på och maila varandra i en vecka varje dag med nya frågor och svar varje gång, det var hur trevligt som helst.

Kanske ingen garanti för att du har tryck på rätt knappar, men...det var i alla fall viktigt för dem att jag skulle bli nöjd.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 09:25   #3
isin isin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 92
Tack för ditt svar.
Jag undrar bara när det gäller hur man skulle skicka det fyllde jag i knappen för USPS foreign.Var detta rätt?
Mvh Ingrid

(har fått en order bekräftelse på emailet)
isin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 09:37   #4
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Det är, enligt den orderbekräftelse jag fick igår, det jag också använder. (Fick titta efter, jag tänker inte på det längre då mina uppgifter är redan ifyllda eftersom jag har beställt förut).

Vad roligt det är att vänta på paketet, eller hur! Det är nästan därför jag kostar på mig att handla ibland. När jag galopperat hem från "posten" och öppnat paketet sitter jag med högen hela kvällen och bara tittar och känner.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 10:47   #5
isin isin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 92
Ja det är verkligen som liten julafton.
Mvh Ingrid
isin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 11:27   #6
Anna-Carin Anna-Carin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2006
Inlägg: 44
Hej!
Håller också på att gå igenom deras sortiment, planerar att beställa inom kort. Helt fantastiska tyger och till så bra priser!
Det som jag tycker känns lite läskigt är betalningen, att betala med kort och kunna lita på att inget händer. Hur har ni löst det?
Jag har läst tidigare diskussioner om just betalning vid utlandsbeställning, och många verkar använda något sorts e-kort som bara funkar en gång, eller också ett tomt konto som man bara sätter in just den summan som de ska dra.
/Anna-Carin
Anna-Carin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 11:32   #7
Avslut0801 Avslut0801 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 335
Jag måste erkänna att jag använder mitt vanliga kort...har inte lyckats lista ut hur han får ett sånt där tillfälligt. Det är nåt program som krånglar tror jag.
Hittills har ingenting inträffat...Det jag gör för att förhindra en eventuell kontorensning är att ha mindre pengar på visa-kontot och de "stora" summorna på ett annat.
Avslut0801 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-26, 11:40   #8
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag har skaffat ett extra visakort eftersom jag handlar rätt mycket på nätet och för över den ungefärliga summa som behövs dit. Man kan också ha ett e-kort, tror det är föreningssparbanken som har det och min bank har något de kallar "skuggkort" eller något liknande. När jag är inne på mitt internetkonto kan man beställa ett sådant och det gäller en gång och för en viss summa.
Jag skulle aldrig använda mitt vanliga kort, även om det är krypterade sidor men man kan ju bli väl så lurad här hemma också antar jag när man betalar.
Fabric Shack har utomordentlig service, en gång fick jag fel tyger, de hade en extra hjälp vid rean, då fick jag behålla dom + att hon skickade de jag skulle ha. Och snabbt går det, snabbare än om jag beställer grejor från Ellos här hemma.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 06:53   #9
isin isin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 92
Hejsan igen

Det blev ju lite fel när de skulle dra pengar från mitt kort,så jag skrev tillbaka till Amanda på fabricshack.Min fråga är bara om någon har haft kontakt med henne förut och vet hur lång tid det brukar ta för henne att svara.Det har gått 2 dygn nu,och nu har nog mitt e-legitimationsnummer gått ut så jag får skaffa ett nytt.Det nummret är väl inte smart att bara skicka iväg med vanlig mail,det finns ju ingen säkerhet på den?
Tacksam för svar till en fippelskalle.
Ingrid
isin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-02-01, 09:13   #10
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Ibland när de har rea så har de inte tid att svara, det stod något om det på hemsidan en gång. Eller mailet kan ha kommit bort. Pröva igen. Hon brukar svara fort i vanliga fall men räkna med tidsskillnaden.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons