![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med virkbeskrivning!
Har hittat en virkbeskrivning i nov nr av "Kreativa kvinnor" (fantastisk tidning för övrigt) på en bedårande virkad elefant.
Först virkar man en ring med fasta maskor som man utgår ifrån och det är inga problem.Sen kommer det svåra för mig: 1v. 2 fm i varje 2m 2v. 2fm i varje 3m 3v. 2 fm i varje 4m Som jag förstår det så måste det ju vara någon form av ökning, men hur? Jättetacksam för hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
har tidningen hemma - ska kolla, men tror nog de menar; 2 maskor i var andra-maska respektive var tredje o fjärde, dvs hoppa över 1 maska, 2 maskor i nästa osv.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så kan det vara ja,,
Men det känns ändå som ett konstigt sätt att öka på, eller så är det bara nytt för mig. Om du orkar titta på det så är jag jättetacksam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Inte ska man hoppa över en maska. Då blir det ju hål i arbetet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Just det,,
Hjälp ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
1v. 2 fm i varje 2m = Öka i varannan. Dvs. 1 fm i första fm, 2 fm i andra, upprepa.
2v. 2fm i varje 3m = öka i var 3:de. dvs. 1 fm i första, 1 fm i andra, 2 fm i tedje. Upprepa. 3v. 2 fm i varje 4m = öka i var 4:de. dvs. 1 fm i första, 1 fm i andra, 1 fm i tredje, 2 fm i fjärde. upprepa. Så skulle jag tyda mönstret. Då får du en jämn, fin ökning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det låter helt rätt!
Tusen tack för det! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det var så lite så. Hoppas det blir bra. =O)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
jovisst Jennifer - det var så jag menade - men jag är nog en dålig förklarare
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Vad är det för elefant du virkar? Själv virkade jag denna igår:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Vad fin!
Den ser lite ut som din, har ingen bild, jag får återkomma,, har inte hittat garnet jag vill ha än så det dröjer,,, |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:27.