Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-01-22, 10:11   #1
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Favoritårstid vintern

Det är så vacker ute nu jag bor mitt i granskogen och alla träd är tunga av snö.Jag tycker nog att den vacraste tiden är vintern för det vita,och klara vädret, lunget som lägger sig över allt.elda en brasa i öppna spisen Sedan hösten då kan man krypa in och dra för draperiena och gå i ide bara handarbeta .
Sommaren visst kan vara varm och skön.men stressig man skall uppleva så mycket så man klarar sig ett helt år.
Och våren det är nog den sämsta tiden varmt kallt om varanan,snöslask och hopp om sommaren och bakslag om och om igen.
Bifogade bilder

axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 10:24   #2
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad

Vilken vacker bild!
Jag gillar hösten med alla starka färger, men sen när löven faller så mosas de som ihop av all fukt och det blir som en enda grå massa på gator och gräsmattor. Då vill jag att det ska snöa så det täcker över allt det gråa trista. Kylan gör mig ingenting, luften känns så ren att andas, snö är vackert tycker jag och så blir det ljusar i vintermörkret.
Våren är besvärlig när all snön ska smälta bort.
Sommaren är på gott och ont, det är trevligt med värmen, men jag som lätt får soleksem får passa mig noga och alltid smörja med stark solskyddsfaktor.
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 10:57   #3
bullen_86 bullen_86 är inte uppkopplad

Tvärtom...

Måst bara säga att jag tycker det e helt tvärtom! På vintern e det bara problem.. En himla massa snö som ska skottas! Bilen fryser ihop så man inte tar sig nånstans.. Ofta svinhalkigt så man inte vågar gå ut å gå nå mer än nödvändigt.. De flesta bilolyckor (+ andra olyckor) händer på vintern vet jag av både egen erfarenhet och statestik.. Dyrdjä..la elräkningar..
Nej sommaren är den bästa årstiden då kan man slappna av å njuta av värmen. Jag förstår inte alls varför du måste stressa på sommaren, den blir vad man gör den till. Semester är till för att man ska ta det lungt och vila upp sig så man kan ta nya tag till hösten..
Det skulle va roligt att höra vad ni andra tycker!
bullen_86 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 12:28   #4
madde_madde madde_madde är inte uppkopplad

vilken fin bild

men jag gillar mer sommaren
madde_madde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 13:15   #5
BodilN BodilN är inte uppkopplad

Jättefin bild!
Jag tycker egentligen om alla årstider men vår och höst är bäst för min del. Det är lagom varmt då, hösten är vacker med alla fina höstfärger och klara luft och våren är fin med alla vårblommor och den skira grönskan. Vintern är mysig bara det blir ordentligt med snö och gärna lite sol också. Mysigt när det knarrar under fötterna. Snöfria vintrar är förstås bekvämt, ingen halka där inte. På sommaren kan det vara lite för varmt men skönt att bara hoppa i ett par skor när man skall ut.
BodilN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 13:29   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Härligt!

Tycker också om alla årstider utom två och de finns inte ens med i årstidslistan "blasken" (in finner sig mellan höst och vinter) och"töen" (mellan vinter och vår) båda lika blaskiga och halkiga om vart annat.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 14:46   #7
Doris Doris är inte uppkopplad

Fin bild!
vår och sommar är bästa årstiden.
Där jag bor blåser det hela tiden.I dag när nordan ligger på är det fördj...a.kallt
var ute med barnen i dag någon timme men det var inte skönt.Tackar vet jag sommaren när det fläktar ljumma vindar.Solen och vindarnas ö
Vi har fått snö på i dag. Förstasnön för denna vinter.
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 14:58   #8
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Hej Doris
Bor du på Öland?
Jag är från färjestaden men bor nu utanför
vetlanda
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-22, 16:33   #9
Doris Doris är inte uppkopplad

Hej Teknik-Freek
jag bor i Färjestaden på Öland
Doris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-23, 00:49   #10
aliquis aliquis är inte uppkopplad

I stan är ju inte snön lika fin, den är fin ett par timmar men sedan har folk gått i den, den har plogats, sandats osv, och efter någon vecka med salt, tö osv är det mest en gråsvart massa. Usch.

Hösten suger med, iaf mot slutet när löven har blåst av träden, det blir kallt, grått o blåsigt, första frosten kommer och man vet att det snart är vinter :/

Inte heller sommaren är någon höjdare, skitvarmt och i somras badade jag ingenting, satt o spelade med en ryss på nätterna, värt! Eller inte.

För att inte tala om våren!

Närå, våren är bra, så fort de har sopat av alla gator så man kan ut o åkas.
aliquis är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:48.