![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#24 |
|
Eftersom du skriver att hon är en riktig modetjej, så är ju inte jeans och t-shirt (vardagskläder) det hon kommer att dyka upp i.
Nerstoppat i stövlar och med snygg överdel kan jag inte se att det skulle ha någon betydelse. Om jag och mina vänner går på fest är det en stor del av de närvarande som ser sig som uppklädda i jeans och nåt snyggt till det. Hellre jeans på ett dop än som man ser ibland, män i urtvättade chinos med skjorta och slips till och sen en kavaj som knappt är använd och i ett helt annat skick än byxorna! Och just klädetikett är väl ändå något man får ta med en nypa salt i många sammanhang. Man ska tex inte bära rött på ett bröllop, för då har man haft ihop det med brudgummen, inga bara axlar i kyrkan... Kom igen! Hur många vackra brudklänningar finns det inte som är axelbandslösa? Och till exempel till ett vinterbröllop är det ju extremt svårt att köpa festkläder, eftersom mycket av det som erbjuds den säsongen är svart. Så klädetiketten är nog det man mest ska strunta i i det här läget, tycker jag. Jag tycker att dottern ska gå på magkänslan, stilkänslan och fundera en liten gång till på vad mamma tycker. Men sen bestämma själv! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:20.