Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-01-20, 11:30   #4
AnnetteN AnnetteN är inte uppkopplad

Kolla också mönstret du väljer så att det är raka stycken och inte rundstickat eller raglanärm på tröjan. Välj heller inte mönsterstickat, det blir för svårt. Försök hitta ett tjockare garn och jag tycker nog att polyestertyp av garn är lättast att börja med. Själv började jag med en 5-meters svart halsduk endast räta maskor, fast det var på 70-talet, hehe. Min 15-åriga dotter har också börjat nu med en rätstickad halsduk fast mest för träning, hon har rispat upp den nu och ska börja träna aviga maskor också. När hon fått kläm på detta ska vi gå och skaffa garn till det hon vill göra. OM hon har tålamodet förstås...Det är lite pilligt i början men ge inte upp! Så snart du fått kläm på hur du ska göra så blir det lättare och ju mer du stickar, desto bättre går det. Här kan man verkligen snacka om att -övning ger färdighet!. LYCKA TILL!
AnnetteN är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:56.