![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med förvirrande text
Hejsan!
Jag tänkte rita mönster idag Buttericks B4315 http://store.sewingtoday.com/cgi-bin...I=10013&page=5 och jag funderar på om mönstret inkluderar sömsmån eller inte. Hittade den här mycket förvirrande texten under rubriken "Specialgjort mönster": "Ett specialgjort mönster har tre storlekar tryckta på samma mönster. Endast klipplinjer anges 5/8" (15mm) SOM ÄR INRÄKNAD, men för klarhets skull har de sedvanliga sömmarkeringarna uteslutits." Handlar den här texten överhuvudtaget om sömsmån? Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hm... nån annan kanske vet exakt vad texten betyder men Buttericks mönster brukar ha 1,5 cm sömsmån. Jag undrar om de kan mena att markeringen av sömmen som brukar vara utritade, dvs en linje 1,5 cm från kanten av mönstret inte är med??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tolkar det som att du ska sy 15mm innanför klipplinjen, men att man valt att inte markera detta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag hittade nu texten på engelska under FABRIC CUTTING LAYOUTS:
"Lines shown are CUTTING LINES, however 5/8" (15mm) SEAM ALLOWANCES ARE INCLUDED" Nu är det ialla fall klart för mig att sömsmånen ÄR inkluderad ![]() Tack för hjälpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Eftersom sömsmånen var lika stor överallt tyckte de väl att det blev för blottrigt med tre olika storlekar + tre stycken linjer för alla sömmar också.
Vad nu det här inlägget hjälper till när du redan har löst problemet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja, det hade blivit svårt att se vilken linje som hör vart.
Märkte nu när jag läser om meningen på svenska att de har ju missat att skriva VAD det är som är inkluderat det står ju bara siffrorna. Plus att det är fyra storlekar och inte tre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Dumma översättare! Jag känner mig personligt förolämpad eftersom jag vill bli facköversättare
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:52.