![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Virka dopklänning
Söker beskrivningar och eller bilder på virkade dopklänningar - måste börja snart om jag skall bli färdig. "Släktklänningen" har gjort sitt. Alla tips mottages med tacksamhet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hittade en klänning med mönster här http://hem.passagen.se/nappflaska/v-dop01.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har inget mönster kvar men min släktdopklänning är virkad och den är underbar,... bilder ser du här:
Dopklänning Inte så mycket närbilder, men alltid något. Den virkade min moster när jag skulle döpas 1972. Nu har alla mina fyra barn oxså döpts i den. /Eliza Senast redigerad av ChessMan den 2007-01-07 klockan 16:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har mönster på en virkad dopklänning av många små stjärnor. Beskrivningen finns i ett häfte som heter "Virka stjärnor" och kommer från slutet på 60- eller början på 70-talet. Du kan få låna häftet om du vill. /Alice
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
På Tradera finns en aktion med nr 37523814 som har en virkad dopklänning
![]() Annars har jag hittat ett mönster hemma maila om du vill ha Senast redigerad av myggorna den 2007-01-14 klockan 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:04.