![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Ok.. jag och mönster går inte ihop det är ett faktum.. Jag hade behövt lite hjälp med att klura ut hur f*n man syr fickor! det står såhär i beskrivningen "nåla fast fickpåsarna på de resp ficköppningarna räta mot räta (så här lång fattar jag). Sy. Klipp ner sömnsmånerna, jacka dem vid rundningarna. Vänd fickpåsarna mot insidan. Tråckla och pressa kanten, kantsticka smalt och 7 mm br. Nåla fast ficköppningarna mot de resp placeringslinjerna på höftbesparingarna; sid- och överkanterna ska stämma överens. Nåla ihop fickpåsarna från insidan. sömnlinjerna ska stämma överrens. Sy. Sicksacka sömnsmånerna, Tråckla ihop häftbesparingarnas, fickpåsarnas och byxornas över- oc sidkanter, sömnlinjerna ska stämma överrens"
alltså, ska jag ha sytt ihop fickpåsarna innan jag börjar sy eller vadå? :S jag är rent lost.. Hjälp någon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fickpåsen ska sys ihop efter att Du vänt den mot avigan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
aa jag tror att jag har löst de nu.. fick läsa de om och om igen sen fatta jag.. *hata mönster* tack för hjälpen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag går ibland in på www.husqvarnasy.nu/sytips.htm
där professionella sömmerskor ger tips om olika sömnadstekniker. En kanonsida som jag har haft mycket hjälp av. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:13.