![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
att trä en overlock
jag har en huskylock och jag kan inte trä den.
jag har försökt en massa gånger men det blir bara fel. hjälp mig kram Pa |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hej på dig
hej på dig om du ser i handboken för din overlockmaskin så står det där hur du trär den och på maskin fins det märkt med olika färg hur du trär den om du trär den efter färgen så ska det gå och sy sen på den
jag har en brother lock 6400 den är märkt med olika färger hur tråden ska träs på den och det står i boken med maskin och det olika om du har en nål i eller två i den du fixar det ska du se och god jul på dig och gott nytt år |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har gjort som det står i boken.
men det vill sig ej ändå |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vilken Huskylock har du? Jag har en 460 ED och en 936 om jag kan vara till nån hjälp. Jag är ingen expert men brukar kunna klura ut ett och annat. Julkramar solingnes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hej på dig
god jul på dig
aj det var inte bra det gick det heller med sy maskin för dig ett tips till håll i övertråden med vänster hand,vrid hjulet långsamt ett par varv moturs med höger hand och kontrollera att trådarna bildar en söm innan du trycker fotpedalen och börjar sy mikael hälsar |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vad är det som blir fel? Prova att trä med olika färg på trådarna så ser du vilken tråd som inte fungerar som den ska. Det är lite klurigt i bland och så helt plötsligt fungerar det. Det är sällan nåltrådarna utan de andra två som kan krångla, det är superviktigt att det är exakt rätt trätt. Prova igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej på dig hur går det med maskin för dig har du syt något på den än då
jag tror du ska ringa till dom som sålden den så hjälper dom dig så du kommer i gång att sy på den det kan var svårt att få alla trådar på rät stäle i maskin så ring och fråga dom du hoppas det går bra för dig det är en skojig maskin att sy på och fort går det micke3 hälsar |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.