![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Har garn men saknar mönster!
Hej alla!
Surfade runt på forumet på knitty.com och blev lite inspirerad. Där finns nämligen en forumtråd där folk kan tipsa varandra om mönster om man har garn som man inte vet vad man ska göra med - en "mönster/idé-akut". Tänkte det kunde vara trevligt med en liknande tråd här på Sysidan. Jag har till exempel några nystan av ett garn som heter Saba, som är 85% akryl och 15% mohair i gula, bruna och vita nyanser. Är osäker på exakta stickfastheten, men stickor 3mm är föreslagna. Jag tror att det räcker till en tröja och skulle gärna göra en till mig själv, men det är svårt att hitta snygga herr-mönster som passar min stil. I julklapp fick jag 200g handspunnet mintgrönt mohairgarn från Afrika(!), stickas på stickor 5-7mm. Även här har jag lite idétorka. En scarf? En halsduk? Kan man sticka ett linne? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
200g är i minsta laget men det kanske skulle räcka till något västliknande.Eller linne utan ärmar om du stickar med tex nr7 och mohair garnet kanske det räcker.
Halsduk är ju enkelr bara att sluta när garnet tar slut. Senast redigerad av axyzvslut den 2006-12-25 klockan 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En halsduk räcker det till iaf. Men inte alltför stor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ett par rejäla pulsvärmare! Även om du nog inte får användning för dem denna vintern om du inte bor hyfsat norröver...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hallå Martin
Maila mej om vad du vill ha för tröja så skall jag leta i mina samlingar! håller just nu på att rensa ur alla mönster som jag samlat på mej sedan 30 år tillbaka. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:44.