![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inst鄟lningar
S闥 i forum
Forumregler |
|
#1 |
|
|
&%中#"&%/?=)/&% startaeget
Jag f緳 inte startagetbidrag och det k鄚ns s� j-l surt. Har suttit och gr廞it floder precis, och nu b顤jar t緳arna rinna igen.
Jag har k鄝pat med detta v鄟digt l鄚ge, har g緳 startaeget och fick j酹tebra rekomendationer d酺ifr幩. Har massor av m鄚niskor som tror p� mig och mina id嶪r. Surt k鄚ns det ocks� f顤 att jag helt s鄢ert skulle ha f廞t bidraget om jag skickat in anm鄟an direkt efter kursen. Men jag blev r嶟d att v鄚ta eftersom jag l嶓 i ofas med produktionsleden. I och med regeringsbytet s� 酺 det tv酺stopp. Sitter nu och funderar p� hur allt ska g�...f-n jag vill ju verkligen det h酺. Har allt klart med tyger och leverant顤er, m霵ster, skulle dragit ig幩 om en vecka. Nu ser jag snart inte sk酺men f顤 t緳arna... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Herregud, j...la sk.. Tycker verkligen att det 酺 surt. Finns det ingen annan v輍 att g� f顤 att komma did ? Jag menar det finns ju dessa , har gl闣t vad det heter, i kommunerna som best緳 av egna f顤etagare som 酺 mentorer och hj鄟per till att skaffa fram pengar och s幩t for att hj鄟pa i g幩g nya f顤etag. Ny f顤etagare eller n嶓ot s幩t heter det. N酺 nu du gr廞it klart, och klart att du 酺 lessen, s� T鵲K.. vilka andra m鐱ligheter finns det f顤 att f� fram pengar ? Du kann det h酺 s� ge INTE upp nu. Stort kram till dig.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Stackars Dig...
Men det 酺 ju s� att n酺 det ser som m顤kast ut kommer ljusningen bakom h顤net. Fast det 酺 sv緳t att se det just nu.
Kanske dyker det upp en annan l飉ning. Beh饘er Du Starta eget-bidraget? Det 酺 ju "bara" Din A-kasseers酹tning under ett halv緳. F顤modar att Du ska ha ett bankl幩 ocks� f顤 att komma ig幩g? H酺 kommer nog m幩ga med f顤slag till Dig, sitt kvar vid datorn. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Tack f顤 ert st鐰!
Jag tror jag har koll p� det flesta grejerna vad g鄟ler f� tag p� pengar: almi, banker, riskkapitalister, venturecup, v鄚ner/sl鄢tinger m. m. Jag har suttit och funderat h酺 en liten stund och jag har kanske en l飉ning, men det inneb酺 en f顤stjutning p� starten av f顤etaget. Det k鄚ns ju inte s� kul eftersom jag ligger i startgroparna men b酹tre det 鄚 att det inte blir av alls. Det som g顤 att jag blir s� himla ledsen 酺 att det just 酺 s� p� marginalen. Flera av mina kursare, som har haft mindre k飆t p� benen 鄚 jag, har f廞t bidraget och d� k鄚ns det liksom extra surt att jag ska missa det f顤 att jag skrivit att jag 霵skar starta n嶓ra veckor efter dem. Jag 酺 glad f顤 deras skull och missunnar dem verkligen inte bidraget men det k鄚ns or酹tvist. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Det m廛te v鄟 g� att 饘erklaga beslutet? Du har ju massor av argument som v鄟 borde kunna m鐱ligg顤a en ompr饘ning!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ja, stackars dej - alla planer/dr闣mar o 霵skningar.
Men som sagts innan: 酺 du verkligen helt beroende av just starta-eget-bidraget ? Det finns ju andra v輍ar Jag k鞿te ett cafe 1997 o fick inget bidrag o nu i efterhand k鄚ns det bara sk霵t att inte beh饘t s輍a tack till n幩 utan klarat det sj鄟v. Men GE INTE UPP din dr闣 - allt g緳 utom tennsoldater som min mormor brukade s輍a kram o lycka till // Birgitta |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
S� trist Alvan.
G� till din bank d酺 du har dina privata aff酺er. Det 酺 iof 14 緳 sedan jag startade, s闥te kvinnol幩 hos Almi. Med den del av l幩et som dom beviljade hade jag inte kunnat starta. Hos banken var det l飉t p� 1 timme trots att jag hade 2 sm� utr嶡ade barn med mig som skrev och st顤de :-) De trodde p� mig direkt, fixade allt p� st顤t. Sparbanken i dag Swedbank 酺 min bank. Lycka till !!!! /Bibbi |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Jag f顤st緳 att du 酺 ledsen och att allt k鄚ns hoppl飉t just nu. Men vet du vad, du f緳 inte ge upp nu! Nej, du ska forts酹ta pusha p�, tjata p� A-kassan kanske kan hj鄟pa? Prata med bankerna som redan n鄝nts.
T鄚k efter nu, vad 酺 det v酺sta som kan h鄚da? Det kanske blir lite uppskjutet, men det klart att du 鄚d� kan starta ditt f顤etag! I allra v酺sta fall kanske du m廛te ha ett jobb vid sidan av ib顤jan, vikariera p� skolor eller i v緳den kanske? Eller jobba med ekonomi n幩stans. Det d酺 l飉er du, du 酺 ju s� driftig s� du klarar denna motg幩g! F顤r eller senare kommer din firma komma ig幩g finfint, och t鄚k s� h酺ligt att kunna leva p� det du 鄟skar allra mest! Du har drivkraften, du klarar det h酺! Hejja p�! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Jag tycker att det 酺 f顤skr踄kligt att f顤st ge l鐪ten och lovord och sen blir det nej. Jag h嶚ler med dom andra, ge inte upp utan st� p� dig och leta efter andra l飉ningar. Kan du inte f� hj鄟p via sponsorer el liknande.
Jag h嶚ler tummarna f顤 dig Alvan. 彎a |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
|
Citat:
Senast redigerad av Aminida den 2006-11-27 klockan 16:46. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
懿erigen, Alvan, GE INTE UPP! Och framf顤allt, vad 酺 det som s輍er att den personen som avslog din ans闥an gjorde r酹t? Eller ens 酺 kompetent att bed闣a din id�?? Om du vill bli entrepren顤 s� f緳 du r鄢na med att inte ge dig, ifr嶓as酹ta allt och framf顤allt: Tro p� det du g顤 och t鄚ker g顤a!! T鄚k p� n酺 IKEA startades, eller H&M....b嶟a 酺 lysande exempel p� m鄚niskor som mer 鄚 en g幩g varit n酺a ruinens brant och som slagit huvudet i v輍gen s� m幩ga g幩ger att dom blir immuna till slut.
N�, kavla upp 酺marna och ring n酺maste Nyf顤etagarcentrum. Se till att f� tag i en person som du k鄚ner f顤troende f顤 och fr嶓a sedan hur du ska g� tillv輍a. Dom brukar ha m幩ga r嶟 att ge. TUSEN LYCKA TILL!!!!! Det kommer att g� v輍en!!! ![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
H嶚l kvar din id�...
Tr嶡igt att h顤a att det inte gick din v輍 just nu. H嶚l kvar i dina dr闣mar och ge inte upp. Nog kan man skylla p� regeringen... men kanske inte alltid.
L輍et 酺 f闤jande. A-kassan och starta eget-bidrag 酺 tv� skilda saker och har ingen inverkan p� varandra. Att regeringen vill 鄚dra vilkoren f顤 a-kassan p彉erkar inte utbudet av de program och 廞g酺der som Arbetsf顤medlingen kan erbjuda. "Start av n酺ingsverksamhet" 酺 ett program som man kan ans闥a till och testa sin aff酺sid�. Med en god aff酺sid� och framtidsutsikter finns det chans till bidraget under 6 m幩ader. Varje 緳 tilldelas varje Arbetsf顤medling pengar, en budget som ska f顤delas 饘er programinsatser under 緳et. Idagsl輍et 酺 det stop f顤 ett flertal 廞g酺der och program, d� 緳ets pengar 酺 slut. Budgeten f顤 2007 kommer i december och vad som 酺 s鄢ert 酺 att det blir mindre pengar till program (utbildningar, praktik, starta eget etc) och d酺f顤 fattas inga beslut f顤 2007 f顤rens beskedet om andelen pengar 酺 k鄚d. S� h嶚l ut Alvan, m鐱ligheten till bidraget finns kvar, bara inte just idag, men kanske i n酲ta vecka eller i n酲ta m幩ad. Det 酺 snabba sv鄚gar, gas och broms hela tiden. N嶓ot som jag l酺t mig att leva med till vardags p� jobbet. Det 酺 troligtvis inget fel p� din id� och troligtvis ville ingen g顤a avslag p� din ans闥an, men 酺 pengarna slut s� finns det inte mycket man kan g顤a. /arbetsf顤medlare Senast redigerad av johannajanzen den 2006-11-27 klockan 19:13. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Tack f顤 allt st鐰!
Ger upp g顤 jag inte, har redan flera alternativ att g� p�. Det 酺 mest en reg鄟 omst鄟lning, vilket i och f顤 sig kan vara bra ocks�, d� jag hade planerat p� ett visst s酹t. Lite f顤 tv酺a kast f顤 mig just nu. Jag vet att det inte finns en chans till starta eget just nu, helt k顤t, fram gick helt klar. Jag vet ocks� att det snart kan 鄚dra sig och komma nya pengar. Har precis f廞t veta att nyf顤etagarcentrum har eller ska prata med regeringen d� det tycks vara illa sk飆t och m幩ga som mer eller mindre varit s鄢ra att f� pengar har fallit p� m嶚sn顤et. Det som 酺 s� konstigt 酺 att pengarna tar slut s� pl飆slig f顤 att man bytt regering. Det var ju avsatt pengar fram till 緳sskiftet och de kan ju inte bara ta slut tycker man. Jag beh饘er bara lite tid att sm鄟ta denna kov鄚dning. Sedan beh饘er jag prata av mig och ni funkar n酲tan som mina arbetskamrater s� det 酺 l酹t att prata av sig lite h酺 ![]() Senast redigerad av Alvan den 2006-11-27 klockan 22:00. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Jag l酲te i v緳 tidning h酺omdagen, att en som gick miste om sitt starta eget bidrag samma dag som butiken 鞿pnade!!
Butiken har dock 鞿pnat, s� vi f緳 hoppas att det g緳 bra f顤 dom trots allt. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:00.

Linjär visning