Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-11-22, 20:43   #16
Mikael Mikael är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 77
PREMIERE VISION

PREMIERE VISION vid parc des expositions utanför Paris är fantastisk !

Har vart där ett par gånger och det är jättebra !!!! Där kan du gå runt i ett par dagar, bara att gå och kolla collagen och inspirationsbildspelen är jätteintressant.

Sen finns ju grossistgatorna i centrala stan där du kan hitta mycket, om du vill släpa hem en väska med "prover".
T ex grossisterna med band och knappar, dem kommer du aldrig ut ur om du gillar sånt.

Lycka till !
Februari har du sommar 2008.
http://www.premierevision.fr/index.php?page=04&lang=fr
Mikael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 20:48   #17
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Det har gått både bra och dåligt. Jag har varit på tre mässor, en i Stockholm, en i Borås och en i Köpenhamn. Paris får vänta tills jag kommit igång.

Stockholmsmässan var liten men bra, fick några väldigt bra kontakter som jag troligen kommer sammarbeta med. Den i Borås var lite fylligare och jag hittade även här en hel del bra, speciellt Ökotexmärkta tyger även om antalet Ökotexmärkta tyger kunde varit fler. Men ijämförelse med Köpenhamnsmässan var det riktigt många öko-tyger för där fanns inte ett enda öko-tyg Det besöket känndes helt meningslöst.

Jag väntar nu på besked om startaegetbidrag. Innan regeringsbytet hade jag fått det utan problem men nu är det mer osäkert. (Tycker det är konstigt eftersom borgarna alltid varit förknippat med att stå bakom företagarnas sida. Därför borde de stötta denna del av arbetsmarknadsåtgärd, men men.) Om jag inte får startaegetbidrag kommer jag ha svårt att köra igång en verksamhet eftersom jag inte kan leva på luft och det tar långtid innan ett tillverkande företag börjar dra in pengar.

Så håll tummarna åt mig är ni snälla så jag får bidraget.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 20:56   #18
Mikael Mikael är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 77
Lycka till, verkligen. Hoppas det löser sig.

Hon jag följde med till Premiere Vision började med barnkläder, gick sedan från barnkläder till lite mer vuxenmode och nu sista åren har det svängt till brud och fest !

Själv syr jag bara som hobby numera... jobbar heltid inom it och känns skönt att ha ngt lite mer kreativt på fritiden.
Vet inte om jag skulle ha orken att jobba med det på heltid ! Förmodligen måste man ha lite mer idéer än vad jag har, jag gillar mer själva skapandeprocessen. Att rita kläder från scratch kräver ju sin man/kvinna. Jag gillar bättre att ha en grund att utgå från och sen kanske en bild man har som mål och sen ändra och rita om mönstret. Blir ju lätt så när man inte har någon formell utbildning i mönsterkonstruktion.
Mikael är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 20:58   #19
avslut080512 avslut080512 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 175
Håller tummarna att det blir ett positivt besked!
avslut080512 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-11-22, 21:55   #20
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Tack!

Citat:
Mikael skrev:
Lycka till, verkligen. Hoppas det löser sig.

Hon jag följde med till Premiere Vision började med barnkläder, gick sedan från barnkläder till lite mer vuxenmode och nu sista åren har det svängt till brud och fest ! ...
Jag lär nog också utvidga eller ändra med tidensgång, ett företag måste vara dynamiskt.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons