![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Huskylock 905 för 3000:-
Den skall vara "som ny".
Är det ett ok pris på en maskin som kan passa en nybörjare?.. Jag har försökt söka på internet, men hoppas på svar här... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Maskinen passar säkert en nybörjare men jag tycker det låter lite dyrt. Har för mig jag köpte min förra 910 för strax över 4000 som ny, men jag kan ha fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag köpte min Huskylock 910, 2002 var priset 7375,-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är 910 en bättre modell, då?...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
905 och 910 är i grund och botten samma modell. Kan lika mycket och borde sy lika bra. 910 har en display med sömnadsguide. Visserligen väldigt bra funktion, men du kan leta fram samma information i handboken. 910 kan även ha bättre belysning, men där är jag lite osäker.
Min erfarenhet är att det är pålitliga maskiner, bra basmaskiner, utan krusiduller. Lätta att trä. Låter som om ditt pris på motsvarar ca 50% av nypriset. (910 kostar idag ny runt 8000 kr, 905 något billigare.) Du ska givetvis göra en ordentlig koll så just det exemplaret du tittar på ok. /Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Åh, tack!
Jo, jag ha<r hittat lite info om maskinerna, men internetsajter verkar knapp vara prisuppmärkta. Ok, då kanske det är ett ok pris då?... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Haha, Nu tar jag tillbaka allt på mitt tidigare inlägg, kollade kvittot och det jag alltid trott min förrförra overlock hette var 910 men så var det ju inte alls. Det var en Huskylock 90, dvs betydligt enklare som kostade 3.800 -02! Men det var också en bra maskin att börja med som rekommenderas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Haha! Barbro, Jag som tänkte börja pruta!...
Jag skall ta mig en allvarlig funderare, för jag viiiil ha en Overlock! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag tycker det låter som ett vettigt pris, men det beror förstås helt på skicket samt hur mycket du vill lägga på en overlock.
Du kanske ska räkna med en service och nya knivar framöver i din "budget". Det är kul att kunna unna sig det man verkligen vill ha! Lycka till, Andy |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.