Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Stickning/Virkning/ Andra garntekniker
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-10-29, 10:27   #13
Sister_in_Black Sister_in_Black är inte uppkopplad

Citat:
tesslan skrev:
onödigt krångligt ja, jo tack. Tycker hela språket i stickbeskrivningar och virkbeskrivningar är helt galet. Vad är det för mening med en beskrivning man berhöver en parlör till för att kunna förstå? På tal om det finns det någon sån? Jag har fastnat igen på hoptagningen i hälen. Hur jag än gör så förstår jag inte hur 26 m ska bli 15 m. Det är helt ologiskt.

Kan någon förklara så ett litet barn förstår vad det här betyder. (Jag har 26 m.)

"Gör sedan följande hoptagningar: (från rätan) 15 rm, 2 m tills, 1 rm, vänd, 6 am 2 am tills, 1 am, vänd 7 rm, 2 rm tills, 1 rm, vänd och sticka en maska mer mellan varje hoptagn tills alla m är stickade och hoptagna."
Hejsan, jag stickar efter samma mönster och har problem med just den här delen. (Fast jag stickar med 24 maskor istället. Så jag ska sticka 13 maskor istället för 15, resten ser likadant ut. Vad jag inte förstår är, när ska man sticka de resterande 11 maskorna? För det står det inget om o mönstret...
Sister_in_Black är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.