![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Klumpar i magen..
Varför blir man så olycklig när man ser att ens ex e lycklig med ngn annan?
De värsta e att de var JAG som gjorde slut, så jag får väl skylla mig själv.. Men de har gått typ 2 år nu och jag får fortfarande klumpar i magen, halsen, huvudet varje gång jag ser att han loggar in på msn lr ngt sånt.. Säger inte att jag inte är lycklig med den pojkvännen/fästmannen jag har nu, för det e jag, men jag kan ändå inte låta bli att undra VAD hade hänt om inget gått snett mellan oss? HUR hade de sett ut idag isf? :S Jag kan verkligen inte släppa honom... Kommer en del av mig ALLTID känna såhär när han dyker upp? På sätt o vis e de väl tur att vi hade distansförhållande med ett avstånd på 130 mil.. Slipper ju springa på honom på stan och så, men ändå.. Händer att jag drömmer om honom.. Vissa perioder blir jag så deppig att jag fastnar i alla tankar om att jag inte har honom längre.. Var bara tvungen att avskriva mig lite granna... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Man får klumpar i magen när ens kärlek inte finns där man vill. Jag fick det under många år när HAN var hos någon annan. Kärleken kan man inget göra något åt. Den värker ut eller så växer man ihop med tiden om det är tid för det. Att du gjorde slut är ingen borgen för att känslorna är slut från din sida. Känn och deppa ibland. Det är skönt för själen och du kommer till rätta med dina egna känslor.Ångra aldrig det du gjort för det finns en mening med allt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
De e sant iofs..
Men jag bor med min pojkvän/fästman nu och jag tror de skulel skada honom känslomässigt om jag gick omkring o grät för att ja saknar mitt ex.. :S Så jag sörjer i tysthet, och ofta skriver jag saker på ställlen där jag vet att han inte är och tittar bara för att få ut de typ.. :S |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Klart man måste få "sörja" fast det finns en ny.
Om min hund dör innebär inte det att jag blir evigt glad och lycklig och aldrig tänker på alla de år min hund och jag hade ihop bara för att jag får en ny valp. kanske konstigt exempel, men det visa rmin tankegång. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo, klart man måste få sörja.. Men två år nu som sagt!
De va en kompis till mig som sa att de tar halva tiden av förhållandet att komma över partnern.. 14 månader / 2 = 7 månader... O nu har de gått två år.. dete typ tre ggr för lång tid.. :S |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Halva tiden av förhållandet att komma över partnern??? Hm... det var ju också ett sätt att se det på, det har inte stämt på nåt av mina förhållanden iallafall. Tvåårigt förhållande har tagit en vecka att komma över, knappt månadslångt förhållade flera år, tja vad säger man...
Det är klart att du måste få sörja men det är nog som du säger själv skonsammast för alla att göra det i tysthet. Det är kanske svårt att tänka sig det just nu, men saknad har en förmåga att passera. Personer som har stor betydelse och som man ständigt drömmer om förlorar laddningen och försvinner om man bara har is i magen och orkar vänta ut det. Det sämsta man kan göra är att fixera sig vid något gammalt och försumma det man har. Eller göra nåt knäppt som att ringa i fyllan och gråta eller så. Det är modigt av dig att skriva om det. Senast redigerad av avsl080923 den 2006-10-16 klockan 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Unna dig att sörja en stund ibland, det brukar kännas lättare efteråt. Såsmåningom kommer du över sorgen helt eller har bearbetat den så den sjunker undan. Jag håller inte med om det tar en viss given tid. Det får väl ta den tid det tar, men försök unvika att belasta ditt nuvarande förhållande. Kanske har du nån väninna eller syster som orkar lyssna en stund ibland?
Hela processen är en del av livserfarenheten vi samlar på oss och jag tror det utvecklar oss till bättre människor på sikt. Min erfarenhet är att de fina minnena, även från mycket gamla förhållanden, finns kvar. Jag ser det som en tillgång - en skattkista att ta fram när tillvaron känns tung och man behöver peppa upp sig själv med positivt tänkande. Vissa saker kan jag påminnas om och le åt fortfarande, t.e.x att en gammal pojkvän och jag ofta körde 4 varv i rondellen till motorvägen - jag har ännu inte hittat nån mer som tyckter det är kul! Mitt råd är att du tittar på en riktigt sorglig film, och passar på att sörja och vara så ledsen du vill & behöver! Lycka till! Senast redigerad av HelenR den 2006-10-16 klockan 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag blev lite konfunderad när jag läste att du såg att han loggat in på MSN.
Varför i hela friden har du kvar honom på den listan? Sår läker om man sköter dem, inte om man river i dem. Jag skriver inte med skäll i rösten, bara stor förvåning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
Jag har funderat på att skicka iväg ett mejl till honom för att få utlopp för de ja känner till ngn som faktiskt är involverad i situationen.. Men nu e de som så att han (20 år) har blivit "sambo" med sin nya tjej (en 16 åring som påstod sig vara lesbisk..) Har ingen lust att hon är där när han läser det isf och "stör" hans tankar igenom de typ.. Men samtidigt vill jag inte skicka ngt för att de kan trigga igång saknaden ÄNNU mera.. Dessutom får han veta att jag är olycklig då och då pga honom och jag vet inte om jag vill unna honom den "lyckan".. :S Vaknade tidigare imorse, 06.10, sen låg jag och vred och vände på mig.. Tankar på ett minne kom upp, sen var ja fast.. Det var en natt vintern 2005, nedanför hans lägenhet fanns de en parkering till ICA... Där byggde vi en snögubbe vid kl 02 på natten.. Mycket skratt och sådant.. (blir tårögd nu av att skirva ner det) Sen gick vi därifrån, hand i hand, till hans lägenhet och kröp ner under de varma täcket.. Sitter och lyssnar på Cajsa Stina Åkerström - Du (Vill se dig igen) just nu.. Stämmer så bra.. Hade så gärna velat (och tänkt tanken hur många ggr som helst) att bara åka upp.. Jag kom dessutom väldigt bra överens med hans mamma, så att åka upp och använda henne som anledning.. Hon bad mig nämnligen komma upp "sen när Magnus blivit lite bättre" ringde hon och sa samma kväll jag hade ringt och gjort slut.. Men ja tror ja skulle bryta ihop totalt av att se honom igen.. Känner mig verkligen så totalt värdelös.. Ja är förlovad med Daniel, jag är sambo med Daniel och ändå går jag och tänker på Magnus, vars tid tog slut för 2 år sedan.. Känner mig så falsk på något vis som känner såhär.. Senast redigerad av Darkweaver den 2006-10-16 klockan 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har honom på min lista, men jag ser honom inte så han e borta synligt.. Men ett samtal slutade med att Daniel fick Magnus msnadress för att prata lite då och då, dom kom rätt bra överens, så det var på Daniels msn jag såg honom logga in när jag stod och pratade med honom över axeln på honom typ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Du är inte "falsk" som tänker på det som varit ibland, det är naturligt. Ingen vill väl mista alla sina trevliga minnen, oavsett vem de är relaterade till?! Däremot är det viktigt att också kunna vara i "här och nu" och glädjas åt det som är bra och roligt i ditt nuvarande förhållande. Efersom ni varit ihop så länge och är förlovade finns de säker mycket som är bra i ditt nuvarande förhållande. Är du inte "här och nu" utan hela tiden tänker på det förflutna finns en risk att du blockerar dig för att bra som händer just nu. Ibland funkar det att göra något så enkelt som att lista allt som är positivt, och förvånas över hur mycket det är.
Mitt råd är att du inte kontaktar ditt ex. Har han samma tankar som du hör han av sig, annars inte. Samma gäller hans mamma, tyvärr. Båda delarna kan leda till förvirring och osäkerhet hos både dig och ditt ex och du kan må ännu sämre. Jag hade jättebra kontakt med mitt ex föräldrar och vi gillade verkligen varandra. Efteråt har vi ingen medveten kontakt, men när vi "springer på varan" på stan eller så blir vi ömsesidigt glada och pratar en stund. Det räcker och känns bra. Jag återkommer till att prata med nån du känner väl. Kan du inte ringa nån gammal väninna? Eller också utveckla relationen med någon ny väninna (där du bor nu) genom att berätta om detta och be om råd? Jag känner med dig men känner också att du fixar detta. Att dela med sig som du gör här är jättebra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jo, ofta har ja inga tankar på mitt ex alls typ.. De e typ några dagar innan jag ska ha mens som jag blir överkänslig, sen akn de vara ngt litet som påminner om honom och då blir jag görnere hela veckan typ..
Som de e nu har jag ingen konatkt med honom, mer än funderingar på att kontakta honom.. Och han har inte kontaktat mig på ett tag, inte sen han blev sambo med sin 16 åring typ... Han har sagt att han är över mig, å andra sidan har jag sagt de till honom så kanske inte alltid sånt stämmer.. Jag är jättelycklig över de jag har nu och ser fram emot en framtid med min nuvarande, hus och barn o sånt.. Men samtidigt tanken på tänk om? Hade jag inte gjort slut med honom så hade ja troligen aldirg haft de som jag har idag, så på så vis e jag tacksam o glad för att jag valde den vägen jag valde.. Men som sagt, tanken på hur hade de sett ut om jag INTE gjort slut slår mig ju ibland med.. Det e ju 130 mil mellan oss så vi lär ju aldrig "springa in i varandra på stan" vilket kanske är bra trots allt... Känns så löjligt om ja skulle ringa en gammal tjejkompis och börja böla om att ja tänker och ibland saknar mitt ex sedan 2 år tillbaka.. Och några nbya bekantskaper har jag inte här.. Har inge jobb och går inte i skolan lr ngt här så kommer typ aldrig utanför dörren här hemma.. Kanske även de som delger i att jag blir så depp och tänker för mycket ibland.. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.