![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Rynkat/veckat tyg
Jag har flera gånger på sistone sett liv på bal- och bröllopsklänningar där tyget på något sett är oregelbundet veckat (lite svårt att förklara). Det ser väldigt fint ut, men hur funkar det? Finns det sådana tyger eller skapar man vecken själv? I så fall hur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om jag inte förstår helt fel så vet ajg vilken tyg du menar..
"Kännetecknande för crepe/kräpp är att tyget har en mer eller mindre krusig yta som kan vara fin- eller grovkorning." Hittar tyvärr ingen bild på nätet av de för att se om jag har fattat rätt, men kolla upp om du kan hitta crepe taft/kräpp tyg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är alltid hopplöst att försöka förklara ;-) Men nu hittade jag en bild som jag hoppas kan visa vad jag menar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Gör ett nytt försök! =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det verkar vara en drapering eller lagda rynker efter tillklippningen inte tyget som är veckat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Okay! Va inte alls sånt jag förstod de som..
![]() Men som TeknikFreek sa, de ser ut att vara gjort... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:23.