![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Öppen epostadress
Sedan jag gick med här har min mail översvämmats av spam. Ligger möjligen eposten helt öppen här på sysidan? Isf borde den inte krypteras på något vis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
admin
|
Nej, den ligger inte synlig på Sysidan.
Men om du vill se var din epostadress ligger synlig, sök den på Google. Jag ser iallafall två ställen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ok, då ligger den öppna någon annanstans. De två på googlesökning är inte länkbara och saknar betydelse. Blev bara fundersam eftersom spamen dräller in efter jag gått med här. Inget innan!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
admin
|
Att de inte är länkar spelar tyvärr ingen roll. Är din epostadress läslig i HTML-koden sugs den snabt upp av "spambots" som dammsuger nätet efter allt som ser ut som epostadresser.
Lite tips om tekniker för att lägga ut adressen på andra sätt, om man måste ha den synlig: http://en.wikipedia.org/wiki/Address_munging |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Märkligt ändå är att inget spam kommit innan jag gick med här, trots att adressen legat precis så som den gör nu? Memn tack ändå, ska kryptera min adress på sidan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Den e-post jag har angett här på sidan är praktiskt taget spam-fri, så inte verkar det som spammare kan hämta något härifrån inte!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Forumvärd
|
Ja jag har då inte fått mer spam sen jag registrerat min emailadress här så jag betvivlar starkt att det finns ett sammanband.
Mest troligt är det på grund av de emailadresserna du har utlagda på nätet, som tidigare redan konstaterat spelar det ingen roll om adressen är länkbar eller inte, "spambots" känner igen uppbyggnaden av en emailadress även i en vanlig text. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det är inte sysidan som ger möjlighet för andra att hitta din e-post adress.
Förmodligen så tittar du på alla länkar och andra adresser du får tag på här. Det finns ju mängder med amerikanska och anndra säljsider med tyger m.m. Sedan jag bytt e-post och är lite restriktiv med var jag klickar runt . Har jag inte fått ett enda spam.Framför allt loggar jag inte in mej om jag inte måste och då slipper jag lämmna ut e-postadressen. du kan för det mesta titta runt på mycket i alla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
admin
|
Det enda jag kan tänka mig som ökar spam är om man i sin profil här länkar till sin hemsida, där ens synliga mailadress står. Då har man öppnat ännu en möjlighet för "adressdammsugarna" att hitta dit och finna adressen.
Man vill ju ha många besökare till sin hemsida, men ju fler länkar desto fler objudna besökare också tyvärr. Bäst är att se till att ens epostleverantör har ett riktigt bra spam-filter. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:39.