![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#5 |
|
Du har tydligen en bok som jag inte har. GRATTIS!
Har själv ca 66 böcker och ca 100 quilttidningar men inte just din! Typiskt! Och du vet tydligen att det rätta lapptäcket ska bara vara en massa olika tyger. Idag syr vi bara i bomull och priset är mellan 129-350 kr metern. I USA kan man köpa från 15 kr metern precis de tyger som man kanske vill ha men är för dyr här i Sverige. Kurspriset för lapptäckssömnad där jag bor kostar ca 600 kr för 10 ggr. Jag går fortfarande i "kurs" ibland men då blir det på helgerna. Mycket för att träffa kamrater som syr och få tips och ideer. Du kanske har sett mönstren som ser ut som glas med lite olika färger och svart emellan färgerna och det kan vara en blomma hitanför glaset. En sån kurs ska jag gå nu i februari. Man måste få lite nytt i sig. Jo en sak till, använd pepparkaksformar, tex hjärtan så kan du planera hur många du behöver på tex bården. Börja en kurs, du får aldrig nog! Lycka till. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:40.