![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#7 |
|
Såhär fungerar jag: Jag har lätt att få prestationsångest, särskilt när det gäller lapptäcken och då blir ingenting gjort. Detta krav kan verkligen vara en bromskloss för mig. För mig känns det liksom som ett omvänt perfektionskrav när omgivningen hyllar kreativitet i motsats till till det förutbestämda/"perfekta"/"fantasilösa".
Jag har bara sytt ett "riktigt" lapptäcke, med blockhusblock. Det är en klassisk modell med röd mittruta och en ljus och en mörk sida (finns i mitt album). Man kan alltså inte säga att jag varit särskilt "kreativ" när jag sydde den. Men jag gjorde den och jag tyckte att det var jätteroligt och dessutom meditativt att slippa tänka så mycket, och har nu en fin pläd att värma mig med i höst och vinter. I stället för att låta mig hindras av kravet att vara "kreativ" så körde jag på med mina klassiska blockhusblock. Alternativet hade varit att inte göra något alls. Det är som med motion: Den bästa motionen är den man faktiskt utför. Min dröm är ändå att kunna göra som Maya, hennes quiltar är jättefina. Prestationsångesten jobbar jag med och har till viss del överkommit, men om/när den uppenbarar sig tänker jag även i fortsättningen lura den genom att BARA SY! Till slut lossnar det. Det ena utesluter inte det andra. /Filippa |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:48.