![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
sticka/virka en filt
Jag tänkte virka/sticka en filt. Och tänkte göra fyrkanter i de färger jag väljer sedan.
Men vad blir skillnaden om jag virkar/stickar? Kan jag sätta ihopp virkade fyrkanter som det går med stickade? Eller kan jag kanske sticka ett stycke som blir filten? Antingen blir det en bebisilt eller nått annat, eller kanske bara så jag kommer in i virkandet/stickandet innan jag gör nått på allvar. Jag har varken sytt, stickat, virkat på över fyra år så jag tror jag inte är lika duktig idag som tidigare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Stickat och virkad får ju olika "strech-förmåga". Virkade grejer blir ju (oftast) mkt stummare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Så då vorde det bättre att sticka istället.
Detta med sorlek på nålar, vad är det som gäller? Finns det någon smigig regl som att till det använder man den storleken osv.. eller hur vet man? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu hoppas jag att någon annan kan hjälpa dig, jag kan nämligen inte skicka överhuvudtaget....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack iafal för hjälpen hit
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Min mamma har försökt lära mig minst en miljon ggr. Men jag är bra på att virka, sy och brodera ist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Men om jag tex ska börja virka en grytlapp..
Då behöver jag garn och en virknål.. Vilken storlek ungefär? Ju mindre nål destå mindre maskor? eller hur tänker man? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Nja.... Ju tjockare garn, destå grövre nål, destå grövre grytlapp. Ungefär.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Men det beror ju helt på hur hårt man vill att det ska bli.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:39.