![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Billigaste symaskinerna i Sverige?
Detta är en inlägg för alla som inte vill beställa billiga symaskiner från England,
Jag har tänkt köpa en ny brodermaskin. Personligen åker jag gärna 50 mil till någon speciellt billig handlare eller mässa för att tjäna 5000 - 20000:-. Om vi kvinnor går samman och öppet berättar vilka rabatter vi har fått, eller om vi känner till någon speciell affär som ger extra hög procentrabatt, så är jag övertygad om att vi tillsammans kan prispressa de dyra svenska symaskinerna. I synnerhet numera när det är så många som beställer sina maskiner från England. För några år sedan köpte jag en Designer1 avsevärt billigare ett par veckor efter en syfestival, och fick därefter 20 % på allt jag köpte från samma affär. Tyvärr är denna affär nu nerlagd... Jag vet att på syfestivalen kan man köpa Janomes symaskiner med 20 % rabatt, och t o m 25 % rabatt på demomaskiner. Men jag har ingen aning om vad detta innebär, om man jämför med de engelska priserna! Har ni andra några tips på vart man kan köpa billigare Pfaff och Husqvarna symaskiner och tillbehör? För ett tag sedan berättade någon här på sysidan att hon köpt en Designer SE + dataprogrammet + 3 extra sybågar för 49000:- på husvagnsmässan i Jönköping. Ju mer vi tillsammans känner till om billigare priser och rabatter, desto mer ammunition har vi när vi själva går in i vår närbutik, eller väljer att åka 50 mil till en handlare eller mässa! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Hej.
Jag hålle med det priset måste vara något extremt billigt. Rikt priset om jag inte minns fel 58.900kr och data packetet ca 14000kr bågarna ingår iregel. Sen kan det variera väldigt mycke från affär till affär det kan bero på mycket bla om de har en låg hyra etc, klart att man vill handla tillbehör etc, så billigt som möjligt. Man vill ju att det skall bli något över på denna hobbyn inte bara utgifter utan att det går ihop iallafall. Det är min personliga uppfattning. Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Jag har redan en symaskin. Så jag har inte funderat över rabbater m.m. Har ej köp med rabbater. är dålig att pruta på saker. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:11.