Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-09-19, 11:48   #1
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Ändra applikeram

Har en ram (applike)som i Embird Editor har rätt storlek 11 x 2,5 men när jag sparar och tittar på den i Manager då envisas den med att bli 11 x 4,9 , samma sak i maskinen och nu får jag inte rätt på det. Kan någon hjälpa för min hjärna har slutat fungera. och jag vet att det är så himla simpelt att ändra, men just nu.....

Det ska sen namn inuti till scouterna
Tacksam för hjälp
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 13:27   #2
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Snälla, finns det ingen som vet vad som blir fel ??
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 14:15   #3
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Men är det ramen som blir större i manager?!
Det är inte så att broderiet har en större yta än ramen och därför inte får plats. Kanske du ska minska på broderistorleken.....?
/Anne-Marlen
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-19, 16:01   #4
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Jah, när man skall göra "märket" då har man den här applike "ram" som består av den sydda linjen, sen klipper man av tyget in till den och därefter kommer zig zag syningen ovenpå. Så skall man ju endast ta bort riv-vliselinen och då har man det märke som man syr på kläderna. Det är när jag förminskar denna "ram" som den viser rätt i manager men i maskinen stämmer endast längden, höjden blir nästan vadsomhelst utom 2,5 cm. Jag kommer inte på vad det är som jag gör fel när jag förminskar ramen och sparar den. Jag har gjort det ofta innan men just nu så går det inte..., kanske jag är dålig på att förklare också.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 12:23   #5
Mike Mike är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 4
Om du syr ut applikationen, hur stor blir den då? Vissa maskiner tolkar storleken på ett broderi olika än vad datorprogrammen gör och då kan ett motiv som inte är centerat i bågen räknas som om den är större än vad den är.
Mike är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 12:54   #6
aaaaaa aaaaaa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 447
Kom ju på att jag inte användt "crop"funktionen i studio-delen. När jag gjorde det då blev också ramen rätt storlek.Om jag då går in i editor-delen och till ex flytter up ramen och sen "save as" då blir den fel igen så om jag låter bli att ändra på den i editor och håller mig till studio så blir det rätt.Kom på det i går. En tjej från ett annat forum gjorde en åt mig först så scouterna fick sina märken, men nu vet jag iallefall vad jag gjorde fel.Tack för att du svarade.
aaaaaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons