![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Husqvarna med ny Stichregulator
Hej ,
Är det någon som vet Husqvarnas nya Stichregulatorn med Fabric Mover går att använda på DesignerI.Kommer den att introduceras i Sverige i Januari 2007?? http://www.husqvarnaviking.com/us/7610_7611.htm Gunilla Sundström |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Gunilla! Vad är det här för något? Min eng. är inget vidare, så jag förstår inte vad man kan göra med den, ser ut som ett extra bord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Gå in på Gunillas länk och klicka på denna text: Click here to view an online demonstration of the ....
Där får man en demo hur den fungerar , men det klart hänger du inte med på engelska så kan det vara svårt att hänga med . Men det ska vara ett extra bord som underlättar qviltningen på maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack ska du ha, ska genast titta på den
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Passar flera modeller
Bordet ska passa Designer modellerna och även Platinum, Lily, Interlude.
Som tidigare inlägg skrev finns det online demonstration på bordet. Det kommer att introduceras i början på 2007 ( kanske även tidigare, men det är sagt till Januari 2007 ). Pris uppgifter för bordet finns inte ännu, men kommer nog till slutet av året. Hälsningar: Janne |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej igen,
Jag var inne och surfade lite på "Fabric Mover" Priset i USA är ca 8500:- översatt i svenska kronor. Hjälpmedlet består av 2 delar dels ett rörligt bord som sättes fast på maskinen med en öppning genom vilken man quiltar. Sedan består del 2 av en sk Stichregulator, där det är tänkt att stygnen skall bli jämna och fina , då längden på stygnen ändras i för hållande till hur snabbt man flyttar på tyget. Så i teorin det perfekta hjälpmedlet. Jag her en Bernina 440QE med stichregulator , den fungerar bra men som med allt annat det finns inga genvägar ,utan träning och åter träning gäller. Jag har också en DesignerI och den är helt hopplös att frihandsquilta på hur mycket jag än tränat.Därför köpte jag Berninan. vad som intresserar mig mest är Fabric Mover ,dvs bordet. För det är ju inte riktigt lätt att få större tygstycken att glida motståndslöst ,så att quiltningen inte blir full av hak och utvikningar. Helst skulle jag bara vilja ha bordet till min Bernina, men Husqvarna har tyvärr köpt ensamrätten, så det lär väl dröja. Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Pfaff har också Fabric Decorator!
Ni kan hitta exakt samma utrustning av Fabric Decorator med stitch regulator, om ni går in på Pfaff och väljer USA - sidan. Där finns också en video att titta på om hur det hela fungerar.
Jag vet dock inte, om det är exakt samma Fabric Decorator som Husqvarnas, så att man kan använda den till både Pfaff och Husqvarna... Men det verkar som att både Pfaff och Husqvarna följer varandra parallellt sedan hopslagningen, och kommer ut med både tillbehör och symaskiner samtidigt. Synd att Husqvarna inte också härmat Pfaff´s hemsida med det suveräna "trädningsschemat" på sina overlockar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Fabric Mover, menar jag
Det ska va Fabric Mover såklart, och inte Fabric Decorator som jag skrev. Fast det är ju till att dekorera man använder den.
Här är länken till Pfaff: http://pfaffusa.com/8574.html Långt ner på sidan så står det videosar. Videon skiljer sig lite från Husqvarnas video... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.