![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Virkade julgransprydnader i form av istappar?
För en massa år sen virkade jag julgransprydnader i form av istappar eller rättare sag såg de ut som spiraler. Någon som vet vad jag menar och vet var jag kan hitta beskrivning på det? Jag har för mig att man virkade tätt, tätt i stolpar eller fasta maskor så att det skruvade sig. Hoppas på hjälp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
I ett nummer av Marks och Kattens står det så här: Virka 100 luftmaskor, ta med ståltråd, böj änden så den fäster runt sista lm. Börja i 2:a maskan från nålen och virka 1 fm i varje lm omkring ståltråden. Tag av garnet och fäst. sträck på längden så att den blir ca 40 cm, klipp av ståltråden och böj in änden så den fäster. Linda längden runt en penna så att det blir en spiral och drag ut den något.
Kan detta vara något? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
När jag virkar spiraler lägger jag upp så många luftmaskor som jag vill att arbetet ska bli långt +3 lm för första stolpen. Sen är det bara att virka tre stolpar i varje lm och beundra spiralen allt eftersom den växer fram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:28.