![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Kris med automatisk nålpåträdning
Hjälp!
Jag har fått problem med min Janome 10001, den automatiska nålpåträdaren har hakat upp sig på något vis, så det går inte att göra någonting alls just nu. Maskinen bara brummar när jag startar den och det står att jag ska höja nålstången sakta... men när jag gör det så sätter nålpåträdaren igång och försöker justera sig. Den har fastnat i uppfällt läge (vanligt problem är tydligen att den fastnar i nedfällt läge).. Jag har försökt att skruva på en skruv inuti, men problemet fortsätter trots att jag lossar på stången och försöker igen. Någon som har en sådan här maskin och råkat ut för samma sak och vet hur man kommer tillrätta med detta problem? Jag höll på att brodera fjärilar, så nu är det kört på ett tag... ![]() Min förra maskin, Janome MC 9000 var mycket bättre - den hade manuell nålpåträdning och det fungerade alltid perfekt. Nya finesser är inte alltid så bra som tillverkarna tror. Tung suck! /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Hej!
Nu har jag varit utan symaskinen i flera veckor. Jag lämnade in den för reparation den 26 augusti, och den 28 fraktades den ner till Malmö för översyn. De har alltså fortfarande inte lyckats fixa felet, eller ens listat ut vad det är som är fel. Jag ringde symaskinshandlaren förra veckan och han kontaktade reparatören... men nej, den var inte klar. Och nu har det alltså gått ytterligare en vecka, utan att någon hört av sig. När jag lämnade in den sa de att det skulle ta ett par dagar högst... Någon som vet hur länge man ska behöva vänta på att få en symaskin lagad? Finns det någon tidsgräns, eller kan de få hålla på hur länge som helst? Maskinen kostade 45000, så det känns ju lite trist om den inte skulle gå att fixa. Vad gör man? /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
|
Du borde pressa dem lite och åtminstonde begära en lånemaskin under tiden den är inne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
|
Hej
Oj jag glömde titta hur gammal är den?Har du garanti på den. För har du nyligen köpt den skall du gå ditt där du köpt den 26 sept och kolla upp så att den värkligen är iväg skickad och isåfall om de inte kan säga exakt så skall du begära en låne maskin det är affärens goda sida att erbjuda de det tills du får din egen. Har själv varit ute för detta. Men till min förtvivlan kom inte min maskin tillbaka alls. Den försvann efter att den lämnat Husqvarna, Lastblilsföretagen har 3 månader på sig enligt avtal att efter lyss varan men efter uterligare 1månad så fick jag ut en ny maskin men det tack vare affären som låg på hella tiden totalt 2månader men jag ficklåne maskin efter 1 månad.Hade haft min i ca 2år 3månader, håller tummarna för dig.Karin |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Hej
![]() Fick just ett meddelande på mobilen från ABC Symaskiner att min maskin har kommit tillbaka! Så då ska den väl fungera igen, antar jag. Spännande... Maskinen är bara drygt 1 år gammal, så garantin ska väl gälla detta fel, hoppas jag. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
|
![]() Hej. Ja annars är det dåligt,håller tummarna att det kommer att fungera i framtiden, H. Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 197
|
om den inte gör det så kontakta konsumentvägledaren i din kommun så får du hjälp med hur du ska gå till väga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 60
|
Samma problem??
Jag har fått liknande problem med min maskin.Janome 10 000 uppgraderad 10001. ca 3 år
Nu har den varit på service 2 veckor, de har bytt nålpåträdaren 2 ggr MEN får ff fel meddelande nr 10?? Vad det nu kan vara. Idag när jag ringde skulle de köra den till NORGE? Även kontekt med Japan ska de ha tagit... Men Japan sa byt nålpåträdaren,,men det hjälpte inte. HJÄLP!! Vad ska jag göra..Det är ju snart jul... OCh jag har fått hem en laddning broderier från Linnea..OCH KAN INTE ENS TEST SY DEM!!! Finnes ngn stödgrupp? MEN de påstod att INGEN hade haft det problemet tidigare?! ELLER??!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem sedan: jul 2006
Inlägg: 247
|
![]() Men hur lång garanti har du på maskinen, var karss mot affären där du köpt den. du måste få en annan så läng säg till dem att du har jobb att ut föra annars fär du reklamera det beror lite hur lång tid den har varit iväg. men ge dig inte håller tummarna. Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Hej!
Det låter oroväckande... byta nålpåträdare flera gånger utan att lösa problemet... Jag har nu fått hem min symaskin och nålpåträdaren fungerar just nu i alla fall, men det är knappt man vågar använda den... hehe ![]() När jag inte fick något svar på mitt första inlägg i det här forumet, så trodde jag att jag var ensam om det här problemet, men tydligen inte. Kanske finns fler på sysidan med liknande erfarenheter? /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.