![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#331 |
|
Det är väl en självklarhet att blocken skall tillbaka om hon inte gör egna och sänder oss dem. Allt enligt den överenskommelse vi satt oss i när vi gick med i gruppen "ny vänskapsquilt"
Att tillskansa sig annans egendom på falska premisser klassas som bedrägeri och är straffbart. Och jag lägger inga fingrar emellan för sådant faktiskt. Att saker o ting kan bli fel händer ibland. Det är inget ovanligt faktiskt. Och inträffar något som gör att man inte kan fullfölja överenskommelsen så hör man av sig och kommer överens om ett bra sätt att få ett avslut på projektet. Nu har inte detta skett så för mig är detta förfarande ett bedrägeri och jag accepterar som sagt inte sådant beteende. Ingen gillar väl att bli lurad, eller hur? /ElisabethS |
![]() |
![]() |
#332 |
|
Nej det är inget kul at bli lurad. För det känns ju så. hon var ju inne idag vid 10.40. Då kunde hon ju svarat. Nej jag håller med er andra att hon får allt ta och sicka tillbaka husen.
Åsa |
![]() |
![]() |
#333 |
|
Elisabeth har alldeles rätt, och hon bad mig skriva till Ingrid så det har jag gjort nu - både mail + brev med våra adresser.
Skrev även att om det är "besvärligt" ![]() Hoppas ni tycker detta var ok och jag hör av mig så snart ( ?)det kommer nån sorts respons |
![]() |
![]() |
#334 |
|
Tycker att det var bra initiativ att kontakta Ingrid via mail för hon kanske tagit bort bevakningen på detta forumet. Men ändå. Så här gör man inte mot folk - strider mot all vett och hyfs.
Jag står absolut bakom att vi ska ha tillbaka våra block och jag vet att Lis också gärna vill veta vad som egentligen pågår. |
![]() |
![]() |
#335 |
|
Håller med er att det kan vara bra att skriva til henne.
Åsa |
![]() |
![]() |
#336 |
|
Jag har ju mailat till henne om det här i förra veckan. Men tyvärr så har hon inte svarat på mitt mail alls.
Vi får hoppas att hon förstår att hon måste höra av sig. Annars så går jag vidare med detta. För som jag skrev tidigare. Jag tolererar inte att bli bedragen och lurad. ElisabethS |
![]() |
![]() |
#337 |
|
Ja tjejer - detta tog väl större delen av vår energi i eftermiddag eller
![]() Nu går jag från jobbet - ut i sensommaren !!! i Göteborg - här är över 20 grader o strålande sol ![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
|
Jag har tidigare också mailat henne men inte fått respons. Bra att du har skrivit vanligt brev också, Birgitta...hade tänkte göra det samma, men avvaktar nu om du får något sorts svar. Trist. Men nu skiner solen och jag ska tänka på annat!
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
|
Lägesinfo: fredag morgon = ännu ingen form av svar från Ingrid Y...
![]() Men vi ger inte upp än - väntar väl någon vecka till |
![]() |
![]() |
#340 |
|
Jag har varit inne i hennes "gästbok" och skrivit en påminnelse...kanske det når henne.
Rae |
![]() |
![]() |
#341 |
|
Rapport om de saknade husen:
Tisdag = ännu ingen respons ![]() fast hon har väl läst ditt "brev" Rae - hon var ju inne i söndags... |
![]() |
![]() |
#342 |
|
![]() Fy vad tråkigt att en inte kan fullfölja sitt åtagande, och sen inte ens hör av sig. Finns det inte något annat sätt för er att avsluta erat projekt? Bannlys henne från flera gemensamma projekt om hon inte kommer med en förklaring snart. Jag lider verkligen med er, så roligt som ni tykts ha haft hitintills, kram helena
|
![]() |
![]() |
#343 |
|
Jovisst - vi måste ju sätta en datum där vi "ger upp" o inser att vi inte får tillbaka blocken
![]() Själv tänkte jag sy en kompass-ros att sätta i mitten - har ngn ett bra mönstertips ? Ska vi säga en vecka till eller ? ![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
|
Jag sätter inget slutdatum. Som jag skrev tidigare så tolererar jag inte att bli utsatt för bedrägeri. Oavsett värdet. Får jag inte mitt block så lämnar jag över detta till lämplig instans.
Det är tråkigt att hamna i en situation som är kaotisk. Så där känner jag verkligen för henne, men.... då lämnar man tillbaka det man fått om man inte kan fullfölja projektet. ElisabethS |
![]() |
![]() |
#345 |
|
Jo Elisabeth - jag håller fullständigt med dej!
Fast jag vet inte HUR vi ska bära oss åt Men jag syr nog en kompass-ros i alla fall... vill ju bli klar med mitt täcke tills julen o har köpt de andra tygerna som skall till. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:19.