![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Nybörjare på symaskiner.
Mitt problem är att min ärvda Husqvarna 2000 6440 bara backar, jag kan alltså inte få den att gå frammåt. Är det någon som vet vilken knapp/ratt man skall pilla på? Jag saknar instruktionsboken!! Tacksam för hjälp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Sydde för mycket länge sedan på en gammal husqvarna. Den hade en svart backknapp mellan stygbredds- och stygnlängsrattarna. Den knappen tryckte man in och hakade fast när man ville sy bakåt länge. Sen fick man trycka in och haka ur den när man var färdig. Kan tänkas att problemet är så enkelt löst ![]() /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om den ser ut som min 6460 så är backstegsknappen i mitten på stygnlängdsratten. Det finns också en knapp längre ned som hakas fast men den är till för att sy "på stället", dvs ingen matning.
MEN! Jag fick också problem med att min maskin sydde baklänges. Det krävde en reparation. Minns inte vad det kostade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tackar för hjälpen,
Det är nog dock stor risk att maskinen är trasig, knappen mitt i ratten sitter lite löst. Skall dock kolla lite mer på det. //Mex |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har råkat ut för samma problem. Tyvärr får du lämna in maskinen för service men det kanske var dags ändå!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:09.