Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-08-29, 09:41   #16
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Fast vi är ju tydligen ganska många syintresserade, man kanske skulle dra ihop en liten syjunta?
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 09:44   #17
SusannaH SusannaH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 34
www.tygboden.se i Malmslätt... Först var den ju i hennes garage, sen flyttade den till källaren under videobutiken. Jag tror den är kvar där?
SusannaH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 09:46   #18
SusannaH SusannaH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 34
Det tycker jag absolut att vi ska! Bra idé! Och vi kunde kanske åka ihop till tygaffären i Söderköping? Jag är väldigt nyfiken på den
SusannaH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 09:59   #19
imouto-san imouto-san är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 23
en syjunta verkar kul. problemet för mig är väl att jag inte har bil.. så det blir svårt att kånka med sig symaskinen...
imouto-san är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 12:32   #20
Trulan Trulan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 108
Det fanns tidigare en tygaffär i Valla. Finns den kvar?
Trulan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 16:29   #21
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Citat:
Ilsefin skrev:
Om du kan tänka dig att åka en bit så finns det en tygaffär som heter Tygmarknaden AB (Kanikeg. 1 - mitt i centrum, gångavstånd från stationen). De har massor med tyg, väldigt oinspirerande lokaler, men stooort med tyger från golv till tak och ofta lite rea och rabatter. Det kan definitivt vara värt ett besök.
/Ilse
Jag tappade visst ort lite avgörande information när jag skrev. Tygmarknaden som jag skrev om ligger i Mjölby!

Jag håller med det låter som att det finns mycket när jag skriver, men ändå tycker jag sällan att jag hittar det jag vill ha :/ Men det beror ju alltid på vad man jämför med i storstäderna finns ju gott om alternativ, men i lilla hålan jag kommer ifrån finns det bara en gardinaffär...
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 16:32   #22
Ilsefin Ilsefin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2004
Inlägg: 264
Citat:
katta skrev:
Fast vi är ju tydligen ganska många syintresserade, man kanske skulle dra ihop en liten syjunta?
Låter jättekul!
Jag är redan med i Linköping knitters men det skulle vara kul att träffa lite sömnadsintresserade också. Just nu har jag det lite hektiskt (har precis börjat plugga i Norrköping och pendlar) men om några veckor borde jag ha vant mig lite mer vid mitt nya liv och då vill jag säkert vara med!

/Ilse
Ilsefin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-29, 16:56   #23
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Visst skulle det vara kul med en syjunta i LKPG men jag har ca:9 mil enkel resa. Så det vore kul om det var mer från Vimseby som kunde åka tillsammans, ominte gemensamt till söderköping.
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-08-30, 09:29   #24
katta katta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 203
Jo man skulle ju inte behöva ses så ofta för då blir det enklare om man har mycket annta, studier jobb ock så vidare. Det blir ju även smidigare för de som har lite längre men ändå vill vara med =)

Och ja det vore kul att åka till Söderköping ihop
katta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-13, 17:23   #25
SusannaH SusannaH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 34
Nu har jag kollat upp Valla syatelje, den finns kvar och de säljer en del tyg där med, jag hittade lapptäckestyg som jag köpte . Bjälbogatan 2.
SusannaH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-14, 11:25   #26
orkanlia orkanlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 46
tygfabriken

Tygfabriken (tygaffären) Elsa Brändströms g. 1
är jätte bra o har underbart trevlig personal! jätte bra priser och massa fina tyger! de har en jätte stor källare med massa massa tyger! gå dit o kolla, jag har köpt massa där annars blir det mkt på olssons oxå så klart.. missa inte källaren där oxå! massa fina billiga stuvar!
orkanlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 13:58   #27
SusannaH SusannaH är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 34
Hej!
Nu var det ett tag sen det hände nåt här Nån som har lust att åka till Söderköping och kolla på tyg? Eller nån annanstans? Jag är även öppen för en resa till Mjölby, den tygaffären är jättebra. Jag har bil / Susanna
SusannaH är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons