![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilken text till lakan?
Hej!
Om en sisådär 5 veckor är det tänkt att bebisen som bor i min mage skall titta ut i stora världen. Här sitter jag med min broderimaskin och vill brodera lakan till vaggan. Men jag kan för mitt liv inte komma på något bra att skriva. Jag vill nämligen ha en liten text. Det enda jag kan komma på är att skriva bebisens namn, men tyvärr har den inte talat om vad den heter så det blir så svårt... ![]() Är det någon kreativ person som har någon idé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är inte min starka sida men kanske något sådant här:
Sov sött, vännen min! eller bara Dröm sött! eller ...som en blomma på en äng... eller Vår lilla älskling! Kan ju bli väldigt gullit med något passande motiv, hoppande får, hjärtan eller blommor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag kan bara komma på en grej från sex and the city som står skrivet på en bellra, något i stil med "först hade vi varandra och sen kom du och då blev allt komplett." Typ något sånt där, minns inte exakt.
Senast redigerad av adora den 2006-08-25 klockan 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
På mina barns första lakan/örngott broderades det flitigt. Tex. Änglar finns. Välkommen till världen, Sov du lilla videung.
Jag broderade även ditlämpligt motiv . /ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Varför inte skriva "krutpaket på laddning", "Vänta - laddning pågår..." eller nåt i den stilen? Jag har ofta tänkt så när sonen ligger och snusar bredvid mig och ser så där härligt rofylld ut, att han ju faktiskt ligger i laddningsstationen för att fylla på batterierna för att sedan hoppa upp och studsa runt med samma livliga energi som vanligt! Dom är för härliga - fattar inte hur dom orkar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ett citat ur Ted Gärdestad-låten "Ge en sol till världens barn" kanske?
"Häng en sol på barndomens vägg". |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
En gång i tiden stod texten: "Ungar och hundar och hemgjort äppelvin " För något som jag tog till mej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Oj, va mycket goda idéer ni har! Tack så mycket! Nu är det bara att vänta på att det ska bli slut på denna veckan och man ska få vara hemma och pyssla!
![]() (även om jag måste medge att det känns konstigt att man inte ska vara på jobbet...) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:23.