![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#5 |
|
medeltidsmönster
Hej! Så här kan du hitta fina mönster:
1. Gå in på www.medeltidsveckan.se 2. gå sen till "medeltidslänkar" 3. klicka sen på "dräkter och utrustning". Där finns många tips. Jag brukar sy efter mönster från sofias syatelje som finns som länk där (länken heter "mönster till medeltidsdräkter" - jättefina mönster man kan beställa!) Här finns det mesta- klänningar, byxor, mössor, mantlar etc. Om du vill sy skor också så rekommenderar jag boken "skoboken" som finns att beställa från www.marknadsboden.com Just nu håller jag på att sy ett par medeltidsklänningar för i Augusti ska jag och några kompisar till medeltidsveckan på Gotland. Mycket roligt!!! lycka till! /Malin Senast redigerad av Malin den 2004-01-12 klockan 10:37. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:08.