![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Seam sealant
Hej! I flera mönster har jag nu sett att man ska ha en droppe "Seam sealant (such as Fray Check)" på ställen där det inte går att sy, för att förhindra att tyget fransar sig där.
Min fråga är: Är det någon som vet vad detta motsvaras av i Sverige? Jag har använt en droppe nagellim hittills, men jag vet ju inte om detta åldras och skapar fläckar senare, eller om det försvinner i tvätten med tiden. Skulle vilja har riktig "seam sealant", som trots allt är gjord för ändamålet. Skriv gärna om ni vet något om detta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Sök i forumet på frey check så får du upp en del gamal info
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nagellack typ klar lack ofärgad har jag använt just till tyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man tackar för de båda svaren.
Ska söka i forumet. Nagellack hade jag glömt! Det brukar ju sitta stenhårt när man vill ha bort det... =) Tack tack
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tänk på att aldrig stansa hål för plupparna i planschetten eller öljetterna. Använd en syl. Dels behövs inte Fray Check och dels blir det betydligt hållbarare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Var går det att få tag på Fray check i Sverige? Verkar som något som är bra att ha..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36.