![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tarssel på baksidan
Hej,
håller på att försöka sy en ny sprayhood till båten men det visar sig vara svårt. Tråden trasslar sig hela tiden på baksidan och liknar ett råttbo. Vad är felet??? Har testat med en rad olika spänningar på både över och undertråd dock utan resultat. Maskinen är en Bernette 680. Tacksam för svar snarast innan rasket åker ut genom fönstret. mvh Per |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Trä om maskinen, den är kanske fel trädd.
Vanligaste felet när det blir så där. kolla att spolen ligger i rätt. Använd en grov nål. 90-100. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Vill tilläga att det oftast är övertråden som är felträd. Krokig nål (behöver inte synas för blotta öget) kan också vara en orsak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej, tack för era synpunkter. Tyvärr verkar det som inget hjälper, har bytt nål, trätt om tråden enligt alla konstens regler men inget hjälper.
Enligt instruktionsboken står det vid "bubblig undertråd" fel kombination av tråd,tyg och nål??!! Jag har 100- nål, 100% polyestertråd och kapellväv. Vad göra? mvh Per |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det kan vara trådspänningen också. Syr du med kraftigare tråd så behöver trådspänningen justeras.
Undertrådsspänningen skall du vara försiktig med att ändra. Du måste komma ihåg hur det var innan så du kan ändra tillbaka till ordinarie inställning. ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag föreslår att Du syr det här på en industrimaskin, den klarar så här kraftigt material.
En vanlig hushållsmaskin "håller inte" att sy i kapellväv med, Det blir också så här med tråden med en sån maskin. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
Jag hade samma fel på min symaskin innan, men det som behövdes var en rejäl rengöring . Det hjälpte. Var visserligen i vanligt tyg. Anncie |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:41.