![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Regn, regn, regn...
Önskar verkligen att det kunde börja regna snart. Är faktiskt rätt trött på solen. Sedan veckan efter midsommar har det regnat tre gånger. 1:a gången i ca 6 tim, andra gången en 20 min skur och igår ca 10 min. Totalt 7 mm.
Mannen sneglar med bistra ögon på mig och tycker jag skall gå ut och gräva i trädgården. Men vem 17 vill göra det när det redan nu är 25 grader ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Varmt men ingen sol ...
... så det känns inte nödvändigt att vara ute. Det är skönare inne i huset på dagen. Men på kvällen är jag helst ute då har huset blivit varmt och det är svalare ute.
Visserligen har jag semester men en rejäl rotblöta vore inte fel. ![]() I går klippte jag ut mönster till en väska får se om jag får energi till att sy. Kramiz |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kvavt men inget regn
Tycker inte heller att det är så skönt ute.En rejäl rotblöta på natten vore inte fel.Sen kan solen och lite mer syre i luften få komma tillbaka
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Håller med om vad som sagt.
Just det här att det är väldigt varmt och kvavt, men inte speciellt soligt, stör mig. Man får dåligt samvete över att man låter de varma dagarna gå till spillo när man bara sitter inne, speciellt med tanke på hur man längtade efter värme, men man står inte ut utomhus. En rejäl regnskur skulle behövas en dag. Spöregn i ett par timmar för att rensa luften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Man får väl göra en kraftansträgning och gå ut i solen och dansa en rejäl regndans och se om det hjälper
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag hänger på i regndansen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag hänger med så kan vi dansa långdans för jag känner mig som naturen jag slokar men är blöt::::
av svett. Solvarma hälsningar från solen och vindarnas ö (torkans ö) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hänger gärna med, här i byn har det inte regnat sen i juni. Tack och lov för fläktar innomhus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jaaa! Regn vill jag också ha! Står inte ut i värmen! Är gravid i v31 med svullna ben och värmen tar musten ur mig helt. Det är så illa att jag inte ens orkar sy på kvällarna efter jobbet... ja ni förstår...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
I går kom det stora och mörka moln med medföljande dunder och brak. Tänkte att nu blir det regn !!!
Ack vad jag bedrog mig! Dunder och brak ja, men regn? Typ stora droppar i 2 min ![]() Tack och lov är slänten nu färdiggjord med jordfräs så nu är det bara jorden som skall ut. Om man bara kunde får slippa de envisa bromsarna!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Oj.. Är det bara jag som verkligen stortrivs nu?
Och här har det väl i alla fall konmmit några stänk då och då tycker jag mig minnas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Kollade väderstationen idag och sedan veckan efter midsommar har det kommit 9,8 mm regn
![]() Är inte så förtjust när temperaturen går upp åt 30 grader. Blir allt för varmt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Det känns skönt att fler vill ha regn. Jag gillar åska också, så att högtrycket liksom riktigt "laddas ur". Det var ett härligt åskväder här någon kväll, men mest är det bara hetta...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
ite hjälpte nog regndansen
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Just nu är det jämngrått på himlen men det lär nog inte vara. Ser ut som om det kommer att klarna upp under förmiddagen.
Ett riktigt åskväder med blixt och dunder är riktigt härligt. Fler såna! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:06.