![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#256 |
|
Jag har lagt upp bild på alla mina block.
|
![]() |
![]() |
#257 |
|
Jag har också lagt upp några bilder, men har inte skickat iväg alla kuvert än...jag ville inte stressa någon. Men jag ska nog posta de nästa vecka. Det är så spännande att vänta på posten nu när blocken börja komma. /Rae
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
|
hej barbro!
tack så jättemycket för det fina husblocket ![]() jag är på gång med mina, bara några dörrar att sy på, och sen namnet! ha det så bra alla! kram joolz |
![]() |
![]() |
#259 |
|
Nu har jag postat alla kuvert (förutom den till Oddny). Hoppas ni tycker om mina borg.
![]() Rae |
![]() |
![]() |
#260 |
|
Jag håller på att städa ur ett stort hus på "landet". Under flera somrar har jag och mina barn byggt en borg-ett dockskåp. I dag bestämde jag mig för att skänka bort det.
När jag kom hem till Uppsala låg det en borg i brevlådan! Lite mindre, framförallt plattare och mer lätthanterlig. Men ändå liknande. Tack Rae! |
![]() |
![]() |
#261 |
|
Hjälp, nu börjar jag få lite småpanik. När vi bestämde detta tänkte jag att detta blir väl inte så svårt att få ihop 16 block ända fram till sista juli. Nu är vi snart där och jag har fem block kvar att sy. Vart tog tiden vägen? Nu får jag skärpa till mig lite och sluta vara ute i solen så mycket.
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
|
Tack barbro för ditt fina block.
|
![]() |
![]() |
#263 |
|
Tak til Oddny og Barbro for vældig fine huse, det er roligt med så olika huse!
Jeg vil i dag oprette et album, hvor jeg sætter de første 3 huse ind, som jeg har modtaget, og derefter resten, efterhånden som de kommer, så kan I se dem. Barbro, det er en fin idé med huset, der spejler sig, en spændende idé! Hanne |
![]() |
![]() |
#264 |
|
Tack Rae för den fina borgen.
|
![]() |
![]() |
#265 |
|
Jag har nu fått mitt tredje block med posten. Motivet var även denna gång mycket speciellt och väl genomtänkt. Jag tackar så hemskt mycket!
I glädjen finns dock även denna gång smolk i bägaren. ![]() Det betyder att jag nu fått TVÅ av TRE block som inte överensstämmer i mått med det vi kommit överens om. Sedan kan jag inte låta blir att undra och som får tolkas hur gnälligt som helst! - Eftersom ni nu varit ute i så god tid och det är långt till att blocken skall vara poststämplade= 31 juli, förstår jag inte varför det inte hunnits med att ta bort allsköns tåtar,trådar,trådöglor och ofästade saker som sticker ut lite här och där mm. Som det nu är kommer det att kräva en arbetsinsats från min sida för att kunna använda blocken, vilket gör mig lite ledsen faktiskt! - Jag hoppas att resten av blocken inte skall bjuda på denna mindre trevliga överraskning. Eftersom jag tänkt använda dessa block i ett sängöverkast,fordras det att det går att tvätta blocken, utan att de faller isär eller att sömmar lossnar odyl. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är bättre om blocken är något för stora än för små! |
![]() |
![]() |
#266 |
|
Tack Rae för den fina borgen.
Mina tre block som jag har fått är alla 10,5" skulle dom inte vara i den strl? Åsa |
![]() |
![]() |
#267 |
|
De 3 blokke, jeg har fået, er også 10,5" x 10.5",
Hanne |
![]() |
![]() |
#268 |
|
Uj uj uj...
Här gäller det att sy på som en liten tok för jag har "bara" gjort klart åtta block och så är det tre som är halvklara. Men att det numera trillar in lite hus är en mycket god motivation! Och att alla husen är så kollosalt olika är bara trevligt. I nuläget har jag inte renskurit alla husen till rätt storlek och funderar på att lämna det åt mottagaren. Tanken med detta är så att sömmar inte ska gå upp eller att jag ska råka klippa för litet. |
![]() |
![]() |
#269 |
|
hej rae!
tack för din jättefina dreaming castle ![]() ****I nuläget har jag inte renskurit alla husen till rätt storlek och funderar på att lämna det åt mottagaren. Tanken med detta är så att sömmar inte ska gå upp eller att jag ska råka klippa för litet. ....det ska jag också göra! happy quilting alla. kram joolz |
![]() |
![]() |
#270 |
|
Tack Rae, blocket var jättefint och i rätt storlek. Det block som Oddny skickade var faktiskt lite för litet ser jag nu när jag kontrollmätte. Jag renskär inte mina, det är aldeles för lätt att slinta med kniven så det får ni göra själva
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:09.