![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
jo men det är ett diagram för mönstret som består av 50 lm på bilden, så antog jag att jag måste lägga upp 300 maskor för duken skall bli 60x60 o när jag gjorde ett prov på 50 lm (som bilden visar)så blev det en decimeter....o et står det skall bli delbart med 12
alltså så här: börja med att lägga upp lm(delbart med 12)+3 lm o virka mitten av duken.Virka därefter blommorna som visas på diagrammet o virka samman dem i varandra och på duken i efterhand. Sen nedan finns ett mönster som består av 50 l, o en pil som visar dukens storlek 60x60 alltså betyder detta att jag då ska lägga upp 300+3 för nästa varv sedan börjar med en lm o två smygmaskor4lm 1sm osv å hela första varvet ![]() tack gulliga du för att du svarat på mitt inlägg ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.