![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#10 |
|
Tach's
Hej,
Inga problem att klippa bort tachs även när Du sytt över dem. Men Du bör ha en brodersax ,helst lite böjd för att få tag på dom, då tachsen bara mäter 4mm. Akta så Du inte klipper i tyget. Jag började fundera på att jag använder ju bara bomullsbatting(glömt ordet på svenska),som ger en raltivt tunn sandwich att skjuta igenom. Jag tycker att quiltningen bli så mycket vackrare ju tunnare batting man använder och man kan quilta tätt,tätt.Vad jag ville komma till är att om Du använder syntestisk batting som ofta är tjockare ,så kanske Du bör köpa längre tack's och längre nål på pistolen. Det lär finnas i en massa olika längder. Dessutom vill jag bara säga att fråga mig alla som vill om vad som helst när det gäller quilting -lapptäcke, jag blir bara glad av att dela med mig om jag kan. Jag har fått så mycket synpunkter av er här på denna sida som berikat min tillvaro. Trevlig midsommar,själv är jag i Kivik i vårt sommarhus och njuter av värmen ,fågelkvitter och en oändligt prunkande grönska och långa dagar vid min symaskin ,eftersom jag har semester. Gunilla |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:47.