![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyg man inte kan stryka
Jag håller på att sy en blus och ett linne i polyester som det är paljetter på, glest utspridda. Man får inte stryka tyget men kan man ånga på det? Sömmarna ser lite buckliga ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
De flesta tyger kan man pressa om man är försiktig tycker jag.
Prova på en restbit, svag värme och pressduk är mittt tips. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack. Det ska jag göra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
På vissa tyger kan det räcka att dra längst sömmen med en nagel, värt att prova.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ska prova det med, tack för hjälpen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Annars kan du lägga ett tyg emellan, en bomullsstuv eller liknande, och stryka. Det tar lite av strykjärnets effekt och minimerar risken för skador på tyget
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack, det här blir bättre och bättre :-) Jag ska prova på stuvbitar få se hur det går.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag använder en styrksula numera. Då kan jag stryka på allt material och har alltid strykjärnet på högsta. Eftersom jag syr i mycket blandat material från bomull till paljett- och glittertyger så är det den bästa investering jag gjort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag tror baske mig jag har en sån också. Köpte nog en på syfestivalen förra året. Den har jag alldeles glömt bort, den var bra till byxor. Tack snälla för påminnelse om den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Vad bra att du redan hade en. Den har jag .alltid på mina strykjärn, hoppas det fungerar för dig nu
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Vet någon vad den där extrasulan till strykjärnet heter och var man kan köpa den? Jag har ju en men den ser lite ankommen ut (för hett järn tro) och så passar den inte så bra på strykjärnet till min strykstation. Det är ju alltid bra att ha en extra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Den heter helt enkelt Stryksulan och det är ett företag i Västra Frölunda som har den.
www.quattrovidcom.se /Alice |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:42.