![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#2 |
|
Hej .Jag kräver st 46 på bredden men är bara 165 cm lång och har axelbredd för en 40 och olika tjocka överarmar.Men jag tycker det är roligt att sy iallafall.Oftas kortar jag modellerna på långbyxer 2 cm mitt över höften ,4 cm vid knäet ,
på liv kortar jag tvärsöver vid på den raka linjen vid ärmhålet,justerar axelvidden det kan bli lite olika på olika modeller.och längden på alla kjolar.Sedan måste jag ändra ärmarnas vidd och korta längden .Det enda jag kan göra är att banta men det är inte alltid så lätt.jag vill ju ändå sy kläder för det är så roligt.men visst det hade varit enklare om jag hade varit en vanlig 40. Varför skall du missunna dig att sy bara för du drar stora storlekar om du nu tycker det är kul.Det gäller att välja modeller som går att ändra inte för kompliserade skärningar.men enkla modeller blir ofta fantastiska med vackra tyger. Lycka till Ann-Christin |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:56.