|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  2006-05-02, 14:33 | #1 | 
| Medlem sedan: feb 2006 
				 | 

Tråd
			 Jag är på jakt efter en speciell sorts tråd. Det är en "genomskinlig" mjuk tråd som jag ofta sett i babykläder. Säkert för att sömmarna ska bli mjukare. Nån som vet vad jag menar och som vet vart det finns att få tag på? | 
|   |   | 
|  2006-05-02, 21:17 | #2 | 
| Medlem sedan: feb 2005 
				 | Låter som vanlig transparent sytråd....som finns i välsorterade sybehörsbutiker.... Hoppas det är sådan tråd du menar   Mvh, | 
|   |   | 
|  2006-05-02, 22:14 | #3 | 
| Medlem sedan: nov 2005 
				 | Kan det va Metroflock du menar? Den tråden har varit uppe i forumet tidigare.  Jag har letat efter den i Sverige utan resultat. Däremot fann jag en tysk sida som jag har tänkt beställa från: http://www.naehpark.com/ Här finns "tråden" om tråden: http://www.sysidan.se/forum/showthre...ght=metroflock /Frida | 
|   |   | 
|  2006-05-11, 13:45 | #4 | 
| Medlem sedan: nov 2005 
				 | Coats har en sån tråd också som heter Gramax. Deras svenska hemsida hittar man på www.coats.se och där kan man läsa mer om tråden under Produkter. Gramax/Delta får man klicka in på. | 
|   |   | 
|  2006-05-15, 08:27 | #5 | 
| Medlem sedan: maj 2004 
				 | Jag brukar använda en ospunnen texturerad tråd i griparna och vanlig overlocktråd i nålarna. Jag har köpt från Swelogent, den kostar 68:- + moms för 10 000 meter.Den här tråden ger "mjuka" kanter när man syr.Hälsn. Anni | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:40.

Linjär visning
 Linjär visning