Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-06, 07:30   #1
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Hur lång tid?

Nu börjar jag undra, jag beställde tråd från USA i mars, enligt försäljarens meddelanden ska den ha skeppats 17/3, borde jag inte ha fått den nu?
Jag börjar undra var den är iaf, om den fastnat i tullen, eller om den hamnat i fel brevlåda, eller hängts på min dörr och någon tagit den (min stora "skräck" i sammanhanget, hänt mig med böcker förut, hur bevisar man att ngn stulit den då?).
När är det dags att börja jaga paketet, och var börjar man? Försäljaren eller posten eller vad?
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 07:35   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Å trist, men den ligger säkert i tullen. Inte helt onvanligt att det fastnar där.

Jag skulle börja med att ringa leverantören och sedan tullen beroende på vad leverantören säger.

Har du fått något följenummer (kan heta något annat)? Om inte så borde leverantören veta det och det kan vara bra att veta om de ska söka efter grejerna.

Lycka till * håller tummarna för att det ska ordna sig*
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 07:38   #3
Bitte Bitte är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 148
Vilket företag har Du beställt av. Jag beställde från Threadart i förra veckan (onsdag den 29/3) och det kom igår.

MVH
Bitte
Bitte är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 09:01   #4
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 377
Hej när jag beställde böker och valde den billigaste skeppningen då går den med båt det tar 6-8 vecker, beroende på vilket allternativ du har valt är det helt normalt.
Ann-Christin
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-06, 12:44   #5
Sy-Sandra Sy-Sandra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 52
Citat:
Alvan skrev:
Å trist, men den ligger säkert i tullen. Inte helt onvanligt att det fastnar där.

Jag skulle börja med att ringa leverantören och sedan tullen beroende på vad leverantören säger.

Har du fått något följenummer (kan heta något annat)? Om inte så borde leverantören veta det och det kan vara bra att veta om de ska söka efter grejerna.

Jag tror precis som "Alvan"

Lycka till med sökningen.
Jobbigt när det händer sådant!
Sy-Sandra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-07, 06:20   #6
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Hej! Tack för svar!
Jag har fått ett ordernummer, men följenummer vet jag inte. Om det tar 6-8 veckor så är det ju inte här än ... det är billig frakt det står $4:50 på kvittot, annars har det brukat gå på 10 dollar, fast då har det varit tyger och de väger väl mer ... tycker bara det gått fortare när jag beställt från dem (Virginiaquilter) förut. Men minnet kan ju spela spratt.
Väntar lite och skickar ett mail i helgen tror jag.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 14:54   #7
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Mailat efterlyst dem hos säljaren och posten nu i veckan, väntar på svar ... Så tråkigt när de inte kommer, aldrig haft problem med det tidigare.

Hur ofta har ni andra varit med om att försändelser ni beställt förvunnit eller råkat ut för något?
Jag har varit med om att en bok försvunnit åtminstone, tror brevbäraren bara hängde den på dörrhandtaget, och då bodde jag längst ner i trappuppgången, så jag tror att någon bara tog den.
Ett paket från USA hade skadats lite och det hade rapporterats jättenoga och jag fick ett "oroligt" brev från säljaren om jag ville byta eller klaga på ngt vis.
Får väl räkna in det här i allmänna svinnet kanske om inte brevet dyker upp.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 16:48   #8
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Om det har gått med båt så samlastas det i en container med flera ton annat gods.Kontakta säljaren om det är båt fråga vilket rederi och be att få ett BL/nummer samt vilken båt det skeppas med.Sen hjälper jag dig gärna när du fått dessa uppgifter.Men är det båt får du räkna med en ganska lång väntetid
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 16:52   #9
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Enligt det meddelande jag fått (när jag kollade ordentligt) så har försändelsen gått air mail, ett brev antar jag, så det borde rimligen ha varit framme för länge sedan nu.
Om det är brev finns det ngt fraktnummer eller så då, det enda som står i kvittot är ordernumret?

Senast redigerad av Lingling den 2006-04-30 klockan 16:55.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 17:05   #10
MiaPyssel MiaPyssel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 81
Det innebär att det gått med en flygsändning.Antar att du fått ett ganskalångt fraktnummer?Men även flyg samlastas och det innebär att så små sändningar kan bli liggande på flygplatsen i väntan på att fylla cont.
MiaPyssel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-30, 17:09   #11
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Jag har som sagt inte fått något fraktnummer, det är det jag behöver få tag i.
Antar att de inte är lediga i USA på måndag )) så jag kan ju ringa då, om de fortfarande inte svarat ... fast jag kanske ska vänta på att posten svarar först.
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 19:55   #12
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Det tar lång tid

Jag beställde från Virginia quilters för ca 2 månader sedan och påminnt dem flera gånger via mail. Häromdagen, 26/4, fick jag detta svar:

Villagequiltshoppe.com

Hello Customer with International orders!

It has come to my attention with in the last couple of days that all of the
foreign orders that have been entering have NOT been going out properly.
The computer programmer is needing to make major changes to the shipping
fields for international orders. Even though orders had been entered
correctly, they were downloading to the shipping department incorrectly.
Please be patient with the changes and I will resend the order as soon as he
gives me the ok. This should be by the first of next week.

Sorry for all the inconvenience.

Sincerely,

Shirley Franken
Customer Service

Jag vet inte om det är samma företag som du har beställt från, men företagsnamnet påminner om detta. Jag har beställt mycket från USA och det har alltid gått snabbt, 1-2 veckor högst.

Hoppas det löser sig för dig.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-01, 22:34   #13
Lingling Lingling är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 171
Tack Beth!

Jag hade beställt från The Virginia Quilter (i Frederickburg, Virginia); så det där borde kunna gälla mig med!
Har beställt från dem tidigare utan problem, och senare med faktiskt, beställde tyg som skeppades 19/4 och det var framme 25:e april (GlobalPriority), så det verkar ju vara just den här ordern som inte fungerat, eller så är det annorlunda med air mail ... men då kanske min tråd kommer inom en månad ,,, nu beställde jag om en del av tråden och några andra färger, från en annan säljare och den lär väl vara här snart hoppas jag.
Enda problemet jag haft tidigare har varit när det fastnat i tullen och tagit extra tid där, och tullen dessutom en gång ville ha tull på frakten - det är väl inte rimligt?
Tack för att du berättade!
Får se om de skickar något svar till mig, en sak de inte har på sin sida är ngt om vad göra när det kör ihop sig ...
Lingling är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons