Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-23, 21:49   #16
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
jag har aldrig någonsin blivit stoppad från att gå in i bakre delen. men dom kanske antar att jag är lajvare.
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-23, 22:04   #17
SHJ SHJ är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 42
Håller med!

Jag håller med angående kedjor typ Olssons! Jag handlar hellre hos de små handlarna (inte bara tyger) för att gynna dem! Man får leta över hela landet och passa på där man ser något! I tex Sollefteå finns Multrå garn, den affären rekomenderar jag!
SHJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-26, 21:46   #18
Nima Nima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 523
Jag har heller aldrig blivit stoppad på Textilcentrum i Sumpan. Är grymt avundsjuk på er som bor nära där. Jag var där i förra veckan och roade mig riktigt och kom ut med en massa tyg.
Ohlssons här i Uppsala har urartat till gardinaffär. Jag bryr mig inte om att gå in där längre. Förut kunde man åtminstone hitta lite bland stuvarna, men de ser också ut att ha blivit inredningsinriktade. Trist. Det är flera tygaffärer här som har försvunnit de senaste åren. Har folk inte tid att sy eller syr de bara gardiner och kuddar?

Nina
Nima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 20:12   #19
chrille chrille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 34
Borås framför Sthlm

Textilcentrum i Sumpan är det jag skulle rekommendera också i Sthlm.. för tillbehör har vi ju Mattssons band på kungsg. och Rydströms
på malmskillnadsg också.
Tygvaruhuset i Sickla ser ut att ha mycket också men de är lite som Ohlssons, de kör mycket på kvantitet och tar in samma grejor hela tiden. Personligen tycker jag de mest bara har en massa fult!

Men kan ni svänga förbi Borås istället för Stockholm så GÖR DET är mitt tips! Borås är mkt bättre än Sthlm! Finns massa stora butiker där som har myket tyger och det är märkbart billigare än Sthlm också! Kan nästan vara så mkt som halva priset på samma tyg i Borås!

Mitt sista (och bästa) tips är att vara egenföretagare och köra genom agenter. De har såå mycket mer än tygaffärerna. Det kan dock va svårt att veta vilka som är bra och trevliga att ha att göra med.
Har du firma kommer du ju oxå in utan problem på Textilcentrums grossistlager. Det är nog också därför ni har haft problem att bli insläppta i butiker som t.ex. Textilcentrum som har ett litet grosslager för företag. Lycka till! =)
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 21:52   #20
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Jag ska till min stora glädje till Borås i helgen. Det är ett rent paradis.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-27, 22:30   #21
Linblomman Linblomman är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 360
Jag har ett tips på en tygaffär i Stuvsta centrum (Huddinge) som heter Gullvis sybehör. Butiken är liten, med mycket av lapptäckstyger (och annat).
Hon är lite dyr, men har benkoll på sitt sortiment.
Jag hittar alltid något där...tyvärr Och det är alltför lätt att slinka in där eftersom jag går förbi där på väg till jobbet.

Jag håller med om att butiken i Sickla inte håller måttet riktigt.
Men jag saknar Eurokangas i Kungens Kurva! Där fanns ju nästan allt...
Linblomman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 10:24   #22
chrille chrille är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 34
Ja varför öppnar inget nytt stort i Kungens kurva eller i dom krokarna av sydvästra Sthlm?
chrille är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-28, 19:56   #23
Misse Misse är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 196
Hur är priserna på Sumpans tygcenter? Billigt, dyrt, eller som på de flesta affärerna? Ge gärna prisex. ni som varit där.
Misse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 12:06   #24
Bustraden Bustraden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 177
vad tråkigt att Shopman stänger,vet någon hur länge de har öppet?
Bustraden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-29, 16:45   #25
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Jag vet inte hur länge Shopman har öppet men de har haft utförsäljning i två veckor snart och det var redan tomt i några hyllor när jag var där i förra veckan. Synd att de blir borta.
Läste i tidningen att de hoppas någon kan överta sömnaden av reflexvästar för förskolan, tydligen den delen av affären som gick med vinst.
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-02, 20:20   #26
altikh altikh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 199
Shopman stänger nu på lördag. Denna veckan har de 75% rabatt. Stora möjligheter till fynd alltså
altikh är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons