![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Tillbehör för pfaff på nätet?
Jag lyckades köra av överkniven på min fina coverstyle(den femtrådiga) och fick veta av min symaskinsbutik att den lilla mojjen kostar 280 spänn att köpa, så jag funderar på om det kanske finns någon nätbaserad butik som har bara en aning lägre priser på sådana tillbehör? (Om någon vet var man kan få tag på en teflonpressarfot med snäppfäste till pfaff för under 500 spänn vore jag evigt tacksam också...)
Usch, jag känner mig helt handikappad utan overlocken, jag var tvungen att sick-sacka en bunt kuddfodral igår, fasansfullt! (tänk så kräsen man blir, och så fort) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hur bar du dig åt?
Jag har klippt några knappnålar, men man kan slipa om kniven ett par gånger, sen får man byta. Billigare kniv blir nog svårt att hitta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
1. Fick du inte med en extrakniv till din coverstyle? Det låg en i plastasken med tillbehör.
2. Denna tyska sida har jag handlat pressarfötter ifrån. Dittrich Nähmachinen Mycket billigare än i sverige. Min tyska är obefintlig men lyckades ändå handla en rynkfot och en fållvikare. 3. De engelska sidorna som diskuteras att handla symaskiner ifrån under tråden symaskiner, har också tillbehör. Har bara kollat som hastigast och vet inte hur det är med priser och frakt. Sewing machine-sales Sewing machinesdirect Hälsninga Annika Senast redigerad av ankan den 2006-03-14 klockan 15:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Inger, jag har då ingen aning om hur jag bar mig åt, damen i symaskinsaffären sa att hon aldrig hört om liknande. Jag glömde nog en nål i sömnadsarbetet och jag antar att jag har starka knappnålar eller nåt. Eller så vad knivarna av dålig kvalitet... Båda två har gått i två bitar på samma ställe(precis i vikeln)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Annika
Jodå, den förra kniven gick av på precis samma sätt..! Tack för länkarna, ska kolla igenom dem! Hur lång tid tog det för dig att få sakerna från den tyska sidan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej!
Deppa inte "materialisk utmattning" kallas det ![]() Jag har kört av en skyttel till min overlock på samma ställe. Kan ju inte ens skylla på en knappnål i det läget ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Annika |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Definitivt Ebay! Jag såg teflonfot där för kanske 10-20 dollar (minns inte det var längesedan) och det är mkt bra lägre pris än 500 kr. Jag har själv frågat hos svenska butiker och tillbehör är dyyyyyra i butiker. jag handlar av en på ebay några ggr, hans id är dafent, och det har gått bra.
(edit: fel person, haha) Senast redigerad av ichigo den 2006-03-31 klockan 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Försökte hitta en teflonpressarfot till min pfaff 1042 på http://www.dittrich-naehmaschinen.de/
men misslyckades ![]() Vad kan en sån kosta i butik här i Sverige? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:32.