![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyger till trosor
Efter att ha ritat av favvotrosan kände jag på tyget avsett för trosan och konstaterade att det inte stretchar!! Jag har köpt ett tyg som kanske inte blir så skönt som trostyg. Ska kanske försöka ändå? Var får man tag på supertunn stretch till trosor? Jag har inte sett sånt tyg. Det är väl en fråga för tygforumet och inte här, kom jag på nu.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det kan bli obekvämt eftersom trosor oftast ska sitta väldigt nära och följa kroppen.
I princip kan man använda vilket tyg som helst som stretchar. Men det som oftast känns skönast är vanlig bommullsjersey eller lycra (Kallas ofta baddräktstyg. Helst av polyamid eftersom polyester inte andas lika bra). Dessa tyger går ofta att få tag i tygaffärer med lite pondus. Vill man ha mera att välja på på lycra sidan så är Röda Tråden ett ställe man kan köpa på (kolla på länksidan) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar. Jag har nu gjort ett mönster efter att ha lagt mina trosor på pappret och ritat av! Vågade inte sprätta upp sömmar - jag är en fegis. Men mönstret ser trovärdigt ut så jag hoppas nu finna ett stretchtyg som jag gillar. Ska kolla en tygaffär i Söderköping, nära där jag bor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ateljé Chiffong i Malmö har massor av tyger till underkläder, badkläder och till lite av varje.
Ulla Sahlin heter hon som säljer desa tyger och även tillbehör på postorder. Telefonnumret är 040-932545 eller 070-5443995. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:19.