![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Rigilene och viskosfoder
Hejsan! Jag syr just nu en klänning i ett viscos tyg, som jag även ska ha ett visos foder i. Det är en klänning med korsett liknande överdel och klockad kjol. Nu till mitt stora problem. Jag är helt ny för det här med foder, hur syr man fast fodret och var när och hur sätter man in rigilene banden? De ska ju inte synas på det yttre tyget.
Jättetacksam för svar =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du skall bena upp livet så skulle jag nog rekommendera något lite stadigare än viscosefoder, kanske en domestik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så mycket, men jag blev verkligen rekomenderad till viscos foder av tjejen som gjort mönstret och just för att det verkligen inte skulle bli statiskt, så nu behöver jag verkligen svar på hur jag ska göra med mitt viscosfoder och rigileneband. Tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
du kan ju sy på kanaler på fodret som du stoppar rigilene i. man ska även kunna sy i rigilene, så man syra fast dom i tyget, men jag vet inte hur snyggt det blir.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag brukar sy fast Rigilinet i sömsmånerna på fodret, då blir det inga synliga sömmar på foder- eller yttertyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:20.