![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Minska kavajärm?
Jag fick en kavaj av några vänner och ska nu sy om den. Jag sydde in sidsömmarna på kavajen utan problem, men ärmarna visar sig vara en helt annan historia. De är sydda i två delar, en överdel som inbegrier ärmkullen och en smalare underdel. (standard?) Jag måste ju sy in dem också om jag vill få på dem på kavajen, men hur skall jag göra?
De ska bli 5 cm smalare och jag vet inte alls vad jag håller på med längre ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Men då kommer det ju att bli en förskjutning i tyget, och då kan jag inte sy fast den ändå. Annars hade jag inte frågat här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du syr in de sömmar som motsvarar de som du har sytt in på fram och bakstycke alltså de som mynar ut i armhålet.Kanske det kan tänkas fungera.
Ann-Christin |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmm, jag får fundera på saken... tack för förslaget :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:21.