Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Quiltning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-04-02, 16:55   #196
iamia iamia är inte uppkopplad

Va kul då får ni två mina mörblåhimmlar.
Det är ju så att i eiffeltornet så bygde arkitekten ett rum so han hade sin(a) älskarinnor i, så visst är det ett hus. Precis som fågelholkar o bikupor.
Spännande att se hur det kommer att se ut.
iamia är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-02, 18:14   #197
hannes hannes är inte uppkopplad

Jeg tycker også, at det lyder spændende med Eifeltårnet som hus!
hannes är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-04, 21:34   #198
Oddny Oddny är inte uppkopplad

Vad med operahuset i Sydney,eller Taj Mahal?

Mvh Oddny
Oddny är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-04, 21:53   #199

Ja måske kan det blive for mycket?
Her er ellers en idé
http://www.kludekoner.dk/forside.php...k&&vispic=1071
Hvad siger I andre? Skal vi begrænse det til mere vanlige huse?

Senast redigerad av hannes den 2006-04-04 klockan 21:55.
Gammal 2006-04-05, 08:33   #200
joolzbenner joolzbenner är inte uppkopplad

hej alla,
jag ska göra vanliga hus, de ska vara olika färger eller stil, men vanliga hus. jag pratade med min granne förra vecka och hon vill vara med, går det bra om hon och jag delar? då är det mindre press på mig och hon kan ha roligt med oss (jag vet inte om jag har skrivit denna meningen rätt! )
det snöar igen!!
kramar,
joolz
joolzbenner är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-05, 08:41   #201
cmtandersson cmtandersson är inte uppkopplad

Jag tycker att det är upp till dig och grannen att bestämma vem som ska ha rutorna. Det är ju redan två som delar på en plats just för att inte behöva sy så många rutor och kunna ha trevligt tillsammans.

För mig personligen spelar det ingen roll vem av er som sytt blocken, det kommer nog att bli bra.
cmtandersson är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-05, 08:45   #202
joolzbenner joolzbenner är inte uppkopplad

tack christina
joolzbenner är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-05, 08:54   #203

Hej Joolz, jeg synes også, det er helt Ok for mig, at du deler blokkene med din granne.
Og for at der ikke skal være misforståelser, så var Operahuset en spøg (skoj?) fra min side . Jeg syr vanliga huse.
Gammal 2006-04-05, 09:15   #204
Odette Odette är inte uppkopplad

Jag har också (äntligen) bestämt mig för att det blir ett "vanligt" hus. Men jag har inget emot att ni andra syr "ovanligare" hus. Det kan väl bli kul, nästan som en jordenrunttripp fast på hemmaplan.
Odette är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-06, 11:56   #205
Oddny Oddny är inte uppkopplad

Citat:
hannes skrev:
Ja måske kan det blive for mycket?
Her er ellers en idé
http://www.kludekoner.dk/forside.php...k&&vispic=1071
Hvad siger I andre? Skal vi begrænse det til mere vanlige huse?
Hej

Det var en jätte fin quilt. Presis så hadde jag tänkt, fast inte så detaljerad. Men det blir nog inte nu, det var bara tanken som flög i väg på ägna vägar. Det lär nog bli rätt så vanliga hus,
Det blir nog änklast så.
Ska bli kul att se vad ni andra gör för hus?

Mvh Oddny som är dödligt nyfiken på era olika hus.
Oddny är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-13, 09:43   #206
lillepuh lillepuh är inte uppkopplad

Har inte loggat in här sedan jag själv skrev i början på mars. Till Elisabeth vill jag säga, sy det du själv tycker, vi har riktlinjer som gör att det är öppet och fritt. Det står "bakgrunden BÖR vara himmelsfärgad - ljusblå, beige eller vit och förgrunden grön eller liknande - om man vi nu vill ha gräs dvs." Det lilla ordet BÖR betyder att det är något som BÖR vara, inte SKALL VARA! Viss skillnad. Vill man sedan göra bikupor, igloo, eiffeltorn, afrikansk hydda, slott eller vad som helst är det fritt fram t.o.m med en natthimmel/stjärnhimmel är det öppet att göra, eftersom det faktiskt står BÖR!

Skall blocken bli helt personliga vill det också till att man inte styr och ställer för mycket. Storleken på blocken och temat "hus" är dock fastställt och överenskommet. That´s it!

För mitt vidkommande så är det ok med mörkare himmel eller natthimmel eller stjärnhimmel och vilka sorters "hus" som helt. Jag skulle nog faktiskt uppskatta om jag verkligen fick 16 helt olika block, istället för 16 block som känt sig styrda efter ordet "bör". Vitsen med en vänskapsquilt är ju att det är 16 olika personer och deras personligheter, som skall komma fram i de olika blocken.

Jag är fortfarande i "funderartagen" har ändrat och haft mig åtskilliga gånger, just nu har jag fyra olika varianter som jag står och väljer emellan, eftersom det är fråga om en helthetsbild och dit har jag ännu inte nått. Jag kommer också att sy ett prov först om jag verkligen tycker att det var det jag var ute efter och sist men inte minst kan ro iland så många block, med alla detaljer!
lillepuh är inte uppkopplad  
Gammal 2006-04-13, 10:05   #207
Beth Beth är inte uppkopplad

Jag håller med dig Gun, det ska inte vara för styrt, då blir det inte roligt. De klara reglerna med storlek och hus-tema tycker jag är helt OK, sen tycker jag det är spännande med alla varianter på hus och i de färger var och en väljer.Själv har jag velat fram och tillbaka, provsytt 5 olika hus men inte kommit fram till något som jag fastnat för.
Det här vänskapstäcket, kommer att bli unikt, 16 hus i olika former och färger. Det ska bli spännande och det vidgar ramarna för hus-tanken.
För skojs skull slog jag upp ordet hus i Synonymordboken och det stod dessa förslag: byggnad, stuga, villa, bostad, boning, hem, fastighet, hyreshus, flerfamiljshus, höghus, småhus, radhus, hydda, kåk, ruckel, barre (barre fick jag slå upp och det är stuga, barack).Om man sen går vidare på t.ex. boning så finns alternativen boplats, bo, residens, lya, kvart, krypin etc.
Så ett hus kan vara i mycket varierande former.
Beth är inte uppkopplad  
Gammal 2006-05-07, 18:19   #208
Rae Rae är inte uppkopplad

Hej! Jag undrar bara hur det går för alla "nybyggare". Jag har idag sytt färdig första blocket och sitter här och printar ut underlag till de andra...jag ska sy samma block med lite olika tyger har jag bestämt mig. Det känns som jag äntligen är på gång. Jag hade lite andra project att göra färdig först. Jag har varit ute i trädgården idag, också...så underbart det är idag. Soliga hälsingar till er all! Rae
Rae är inte uppkopplad  
Gammal 2006-05-07, 19:09   #209

Nej, jeg er ikke i gang endnu, kun på planlægningsfasen. Jeg har - som I kan se på billedgalleriet eller på min hemsida - syet et dejligt täcke som bryllupspresent, vi var til brylluppet i går, det var helt vidunderligt! Brudeparret er et par mycket charmerende og smukke unge mennesker med 2 små pojkar, og det var en skön fest! Jeg havde også andre ting i gang, men når jeg starter på at sy huse, går det fort! Hanne
Gammal 2006-05-07, 20:05   #210
Beth Beth är inte uppkopplad

Jag är också på planeringsstadiet, har hittat ett mönster som jag ska tänker använda som utgång till eget hus. Så just nu är det linjal-papper-penna-stadiet.
Jag har också tänkt använda samma mönster men med olika tyger. Jag har provat att sy några färdiga husmönster från nätet men bestämt mig för att göra en egen variant.
Beth är inte uppkopplad  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:37.