![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
Tack alla! Hittade ett gamalt present kort på massage i skåpen kanske skulle utnyttja det nu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Tack alla! Hittade ett gamalt presentkort på massage i skåpen kanske skulle utnyttja det nu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Det låter härligt, passa på innan "bäst före" går ut. Eller det kanske inte är något slutdatum på det. NJUT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Ja, passa på, njuuuut av massagen.
Jag är verkligen ledsen över att du inte fick jobbet, eller ens gå på intervju! Det känns som om de gjort en sådan där specialarbetsökning där de egentligen redan har en person de vill anställa, så skriver de precis det personen kan (kan bli roligt med lite vitt skilda erfarenhetsområden som sökes). Jag har sett sådant tidigare. uuuuusch för sådant. Och också usch för företag som inte hör av sig alls. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Söka jobb tips!!!
Har gått på olika sk söka jobb kurser och tänkte dela med mig lite tips:
1. Ring alltid och ställ frågor innan ansökan skickas in. Var intresserad och påläst om företaget. 2. Det kan löna sig att även ringa och prata med den som är facklig kontaktperson. Lite mer informell kontakt. 3. När ansökan är skickad och INNAN sista ansökningsdatum, ring igen och ställ frågan "Har ni all information ni behöver om mig?" I bästa fall letar de reda på din ansökan under samtalets gång lägger den överst och läser den. 4. Följ alltid upp ett nej med varför, för att få mer "kött" på benen inför nästa ansökan. Många telefonkontakter och det känns som man tjatar, men det är ett sätt att vara intresserad. Och hur ska ett företag göra för att välja rätt när de kanske har 500st att välja mellan. Öppnar det ens kuvertet med ansökan? Själv tycker jag det är pest och pinna och ringa och "sälja" sig själv. Jag har skjutet min arbetslöshet framför mig ett tag, tack vare son nr 2, men i slutet av året är det dags att ta tag i jobbsökandet. Hoppas jag kan följa mina egna tips då!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
|
samma här hur jag än försöker så får jag ingen kontakt. försökersvara didg och hon som är less inget fungerar återkommer til er båda om den här kommer fram till sidan datorn har fått tillt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
Tack för tipsen Anna! Känner också till dessa "knep" men än så länge har det inte hjälpt. Ska väl erkännas att jag inte gjort det på alla jobb som jag sökt men de flesta.
Jag ger inte upp, men det går upp och ner med motivationen. Fick ett tips i går kväll via en kontakt så nu känns det lite bättre igen. Denna kännslomässiga jojo. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
Bra att du du inte ger upp, du är aldeles för duktig, för att inte få jobb. Dina arbeten och ditt kunnande får inte gå till spillo
kram helena |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:51.