![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Glad glad glad!!!
Jag pluggar till lärare och samtidigt jobbar jag extra som vikarie. Den här terminen läser jag en kurs som jag egentligen inte behöver men som jag gärna vill läsa. Nu ska vi egentligen skriva en c-uppsats i den här kursen men så imorse så ringde de från vikarieförmedlingen och frågade om jag ville ha ett vikariat som bildlärare resten av terminen. Först sade jag direkt nej, jag måste ju plugga. Sedan när jag pratat med mamma, pojkvän, syster och kompis kom jag fram till att det är bättre att jobba med det jag drömmer om än att läsa en kurs jag in behöver!
Så jag ska bli BILDLÄRARE Dessutom kanske jag kommer kunna avsluta kursen i höst istället, så då kommer jag dessutom få poängen... Kan det bli bättre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
GRATTIS!
Det låter ju helt suveränt! Jag vill också jobba...men vet inte om mina studier tillåter det, jag är i skolan nästan varje dag från 08.30 - 16.30 ska vara ngt helgjobb isf...
Än en gång Grattis! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Gratulerar! Skolan kan vänta en termin eftersom du får mycket erfarenhet av att undervisa och lättare kan tillgodogöra dig utbildningen. Verkligheten stämmer inte överens med teorierna och du får med dig konkreta exempel som du senare kan använda dig av i undervisningen.
Jag har nu 6-åringarna på skolan och det var ett stort hopp från åk 2 och 3 som jag har haft mest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är järte glad för din skull, om det är vad du vill . Önskar dig all lycka och hoppas att dina drömmar är väl värda allt slit, kram helena
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bildlärare... så underbart. Det är faktiskt ett lärarjobb som jag också hade kunnat tänka mig. Grattis!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
tack tack vad söta ni är
![]() HelenD: ja du har så rätt, jag har jobbat som lärarvikarie ett tag samtidigt som jag pluggat och man lär sig så mycket! Mer än vad man gör på vfu:n eftersom man då har en mentor med sig. När man är själv med klassen måste man klara allt själv... Det är kul! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:57.