![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
På en vanlig maskin finns inte diff.matning.
Har du ett elastiskt tyg ska du inte använda raksöm. Den är inte elastisk och kan spricka när du använder plagget. Här är en tidigare diskussion om detta: http://www.sysidan.se/forum/showthre...=tvillingn%E5l Jag tror dock inte att bukligheten beror på sömn valet i första hand utan på hur tyget matas. Vid större sömnlängd matas ju tyget snabbare och bubligheten blir mindre. Jag tror att du ska sätta dit ett formband just för att motverka detta. Använd overlocksömen om du har sådan på din maskin. Eller någon typ av sicksack, prova dig fram. Huvudsaken är att det är en söm som ger en viss elastisitet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Om du kör med vanlig symaskin så kan du pröva tvillingnål också, det blir elastiskt. Det använde jag innan jag skaffade lock.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:42.